Risiko ved for billig turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

Risiko ved for billig turbo

#1 Indlæg af Kristian T »

Ja jeg må indrømme jeg roder lidt rundt i hvad for en turbo jeg skal vælge til mit projekt.
Hvad er den største risiko hvis hvis jeg får købt en for billig turbo og den smadres?
Imiddelbart er det selvfølgelig at stumperne ryger igennem indsugningen og kommer i klemme i mellem ventiler, top og stempel.
Men er det set før? Vil det meste ikke endne i IC´en?
Hvad kan der ellers ske?

/Kristian T
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

LÆS.

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=19242

Bedøm selv, og læs den HELT igennem....
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Risiko ved for billig turbo

#3 Indlæg af HenrikGM »

Kristian T skrev:Ja jeg må indrømme jeg roder lidt rundt i hvad for en turbo jeg skal vælge til mit projekt.
Hvad er den største risiko hvis hvis jeg får købt en for billig turbo og den smadres?
Imiddelbart er det selvfølgelig at stumperne ryger igennem indsugningen og kommer i klemme i mellem ventiler, top og stempel.
Men er det set før? Vil det meste ikke endne i IC´en?
Hvad kan der ellers ske?

/Kristian T


Vælg en turbo der matcher resten. Har du bygget lowbudget på alt andet, så er lowbudget turbo nok fint.
Vælg en realistisk størrelse, og et realistisk tryk.

Delene kan ryge ind i motoren, ja. Ja, det er set før.
Det behøver ikke være en kinaturbo for at den laver det nummer.

Ellers ske ud over et totalhavari? Ikke så meget...:-)

Det mest sandsynlige: Der sker ikke en skid. Sker der noget, så skal du skifte turboen.

Men byg efter resten. Hvad koster resten af motoren??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

i langt de fleste tilfælde fungerer ladeluftkøler mm som effektivt filter. men meget sjældent at kompressorhjul forsvinder helt.... ikke noget jeg personligt ville ligge søvnløs over. MVH søren
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Næææ... Altså, jeg har aldrig set en turbo havarerer så den har taget resten af motoren med.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#6 Indlæg af Havneren »

I mine øjne er den eneste virkelige risiko du løber ved at købe en billig turbo at du risikerer at spare penge... Men ellers her Henriks pointe fornuftig nok. Hvis du har fine dyre stumper alle andre steder kan du vel lige så godt ofre på turboen også...
Besvar