K27 trim
Redaktør: Moderatorer
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
K27 trim
Jeg er lidt på herrens mark hvad angår KKK K27 turbo´er.
Findes de i flere trim eller er en K27 angivelsen for størrelsen ved KKK?
Evt nogle der noget info om evt forskellige størrelser af K27´erne?
/Kristian T
Findes de i flere trim eller er en K27 angivelsen for størrelsen ved KKK?
Evt nogle der noget info om evt forskellige størrelser af K27´erne?
/Kristian T
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
-
cb
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
- Geografisk sted: Midtjylland
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
I følge ETKA - det elektroniske teil katalog for Audi har er S2 en ABY motor, der er næsten identisk med 3B som findes i 200 20V fra 1989-90.
Det er altså 5 cyl. 9.6:1 med 2 bankesensorer på 2.2 l
Turboladeren har samme reservedelsnummer i de 2 motorer og det er en KKK24. Den yder standard 220Hk i 3B og 230 i ABY formentlig grundet en overboostfunktion.
K24 har et særdeles godt bundtræk og er konstrueret så bilen opfører sig som en V8. Max moment er ved 1950 rpm 308Nm for standard.
Chippet til 2.4 Bar abs giver den mellem 260 og 280 Hk og 440 Nm (jeg har 2 styreboxe og de giver disse to værdier en varm sommerdag hvor bankesensorerne griber ind) Med anden udstødningsmanifold og styring kan de klare 300Hk uden det går ud over bundtrækket. De roterer 180.000 rpm på glidelejer (olie+vand) og er meget robuste.
Til drag og baneløb er den således fin - men har man tænkt sig at ligge med 250km/time ned ad de tyske motorveje, er turbinehuset for lille og bliver meget varmt.
I øvrigt: motorerne i 3B/ABY og i RS2 er identiske bortset fra stempling på topstykket. De har samme ventiler, fjedre, stempler, plejle osv.
Det er kun turboen, IC og styringen der adskiller
Claus
Det er altså 5 cyl. 9.6:1 med 2 bankesensorer på 2.2 l
Turboladeren har samme reservedelsnummer i de 2 motorer og det er en KKK24. Den yder standard 220Hk i 3B og 230 i ABY formentlig grundet en overboostfunktion.
K24 har et særdeles godt bundtræk og er konstrueret så bilen opfører sig som en V8. Max moment er ved 1950 rpm 308Nm for standard.
Chippet til 2.4 Bar abs giver den mellem 260 og 280 Hk og 440 Nm (jeg har 2 styreboxe og de giver disse to værdier en varm sommerdag hvor bankesensorerne griber ind) Med anden udstødningsmanifold og styring kan de klare 300Hk uden det går ud over bundtrækket. De roterer 180.000 rpm på glidelejer (olie+vand) og er meget robuste.
Til drag og baneløb er den således fin - men har man tænkt sig at ligge med 250km/time ned ad de tyske motorveje, er turbinehuset for lille og bliver meget varmt.
I øvrigt: motorerne i 3B/ABY og i RS2 er identiske bortset fra stempling på topstykket. De har samme ventiler, fjedre, stempler, plejle osv.
Det er kun turboen, IC og styringen der adskiller
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle