Side 1 af 2

Større motor i BMW

: 14 nov 2007, 23:02
af Gybsen
Hey gutter....


Jeg tænkte på om en V8 motor fra en BMW 540 passer ned i en ældre 6cyl 520,525,535...?

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget om det...

Håber i kan hjælpe...

Takker

Re: Større motor i BMW

: 15 nov 2007, 11:52
af efterz
Gybsen skrev:Hey gutter....


Jeg tænkte på om en V8 motor fra en BMW 540 passer ned i en ældre 6cyl 520,525,535...?

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget om det...

Håber i kan hjælpe...

Takker


Det kan vist godt lade sig gøre...

Nu ved jeg ikke om du mener en E34 eller E39, når du siger "ældre 6cyl 520....". I E39'eren er det i hvert fald ikke noget problem.

: 15 nov 2007, 16:40
af tyson2
Det kan sagtens lade sig gøre hvis det er E34 vi snakker. De er lavet med M60 v8 motoren. Du skal nok bare have kardan og bagtøj med over.

Ellers spørg på www.bmwe34.dk/forum

: 15 nov 2007, 18:07
af Gybsen
Det er modellen fra 88-92 (tror jeg nok) men se linket nedenunder...


http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 131398.htm



Det er sådan en model jeg vil have, men kan det lave sig gøre at smide en v8 i, kan jeg ligeså godt købe en 520 eller 525 frem for en 535i hvor jeg så får billigere forsikring, men kan det ikke lade sig gøre vil jeg have en med stor motor fra starten af...

: 15 nov 2007, 18:18
af tyson2
Det er en E34. Lavet fra 88-95. Fra 88-92 kom de med 12ventilede motorer. Efter 92 blev de leveret med 24 ventiler i 520 og 525.
Istedet for de 12 ventilede 530 og 535 række 6 motore. Kom de med 3,0 og 4,0 V8 motorer der.

Synes det er en dårlig ide og købe en 520 eller 525 og gøre den ulovlig med en for stor motor. Hellere købe en 535i eller en 540i fra starten. Bmw er pissedyre i forsikring uanset om du vælger en 20er eller en V8

: 15 nov 2007, 19:23
af Gybsen
tyson2 skrev:Det er en E34. Lavet fra 88-95. Fra 88-92 kom de med 12ventilede motorer. Efter 92 blev de leveret med 24 ventiler i 520 og 525.
Istedet for de 12 ventilede 530 og 535 række 6 motore. Kom de med 3,0 og 4,0 V8 motorer der.

Synes det er en dårlig ide og købe en 520 eller 525 og gøre den ulovlig med en for stor motor. Hellere købe en 535i eller en 540i fra starten. Bmw er pissedyre i forsikring uanset om du vælger en 20er eller en V8


Jeg troede nemlig ikke at man kunne få den med v8 monteret fra fabrikken i den model jeg ønsker.... Men jeg synes heller ikke har har set nogle tilsalg.... men jeg må jo bare igang med at lede...

: 15 nov 2007, 19:50
af tyson2

: 15 nov 2007, 22:33
af Gybsen
ja, bare pisse dyre.... Men nu ved jeg da at det kan kan lade sig gøre...

Takker for hjælpen

: 16 nov 2007, 12:32
af tyson2
Ingen problem :wink:
Ja, de er dyre. man kan få en original m5 til den pris, og den går meget bedre.(3,6L 315 Hk, 3,8L 340hk)
Man kan få 535i til ret små penge efterhånden. Den har 211hk og omkring 300nm standard. Den kan man godt hive en del effekt ud af med konventionel tuning, men hvis man vil ha v8 er en m60 3,0 lovlig og smide i 535eren. Hvis det skal være 4,0 eller 4,4L V8 bliver den ulovlig. Kan ikke lige huske hvad 3L har men 4,4L har vist 286hk.

: 16 nov 2007, 16:36
af møffe
tyson2 skrev:Ingen problem :wink:
Ja, de er dyre. man kan få en original m5 til den pris, og den går meget bedre.(3,6L 315 Hk, 3,8L 340hk)
Man kan få 535i til ret små penge efterhånden. Den har 211hk og omkring 300nm standard. Den kan man godt hive en del effekt ud af med konventionel tuning, men hvis man vil ha v8 er en m60 3,0 lovlig og smide i 535eren. Hvis det skal være 4,0 eller 4,4L V8 bliver den ulovlig. Kan ikke lige huske hvad 3L har men 4,4L har vist 286hk.
3l er det ikke 218hk?