Større motor i BMW
Redaktør: Moderatorer
-
Gybsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 07 apr 2006, 16:47
Større motor i BMW
Hey gutter....
Jeg tænkte på om en V8 motor fra en BMW 540 passer ned i en ældre 6cyl 520,525,535...?
Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget om det...
Håber i kan hjælpe...
Takker
Jeg tænkte på om en V8 motor fra en BMW 540 passer ned i en ældre 6cyl 520,525,535...?
Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget om det...
Håber i kan hjælpe...
Takker
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Re: Større motor i BMW
Gybsen skrev:Hey gutter....
Jeg tænkte på om en V8 motor fra en BMW 540 passer ned i en ældre 6cyl 520,525,535...?
Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget om det...
Håber i kan hjælpe...
Takker
Det kan vist godt lade sig gøre...
Nu ved jeg ikke om du mener en E34 eller E39, når du siger "ældre 6cyl 520....". I E39'eren er det i hvert fald ikke noget problem.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
Det kan sagtens lade sig gøre hvis det er E34 vi snakker. De er lavet med M60 v8 motoren. Du skal nok bare have kardan og bagtøj med over.
Ellers spørg på www.bmwe34.dk/forum
Ellers spørg på www.bmwe34.dk/forum
-
Gybsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 07 apr 2006, 16:47
Det er modellen fra 88-92 (tror jeg nok) men se linket nedenunder...
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 131398.htm
Det er sådan en model jeg vil have, men kan det lave sig gøre at smide en v8 i, kan jeg ligeså godt købe en 520 eller 525 frem for en 535i hvor jeg så får billigere forsikring, men kan det ikke lade sig gøre vil jeg have en med stor motor fra starten af...
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 131398.htm
Det er sådan en model jeg vil have, men kan det lave sig gøre at smide en v8 i, kan jeg ligeså godt købe en 520 eller 525 frem for en 535i hvor jeg så får billigere forsikring, men kan det ikke lade sig gøre vil jeg have en med stor motor fra starten af...
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
Det er en E34. Lavet fra 88-95. Fra 88-92 kom de med 12ventilede motorer. Efter 92 blev de leveret med 24 ventiler i 520 og 525.
Istedet for de 12 ventilede 530 og 535 række 6 motore. Kom de med 3,0 og 4,0 V8 motorer der.
Synes det er en dårlig ide og købe en 520 eller 525 og gøre den ulovlig med en for stor motor. Hellere købe en 535i eller en 540i fra starten. Bmw er pissedyre i forsikring uanset om du vælger en 20er eller en V8
Istedet for de 12 ventilede 530 og 535 række 6 motore. Kom de med 3,0 og 4,0 V8 motorer der.
Synes det er en dårlig ide og købe en 520 eller 525 og gøre den ulovlig med en for stor motor. Hellere købe en 535i eller en 540i fra starten. Bmw er pissedyre i forsikring uanset om du vælger en 20er eller en V8
-
Gybsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 07 apr 2006, 16:47
tyson2 skrev:Det er en E34. Lavet fra 88-95. Fra 88-92 kom de med 12ventilede motorer. Efter 92 blev de leveret med 24 ventiler i 520 og 525.
Istedet for de 12 ventilede 530 og 535 række 6 motore. Kom de med 3,0 og 4,0 V8 motorer der.
Synes det er en dårlig ide og købe en 520 eller 525 og gøre den ulovlig med en for stor motor. Hellere købe en 535i eller en 540i fra starten. Bmw er pissedyre i forsikring uanset om du vælger en 20er eller en V8
Jeg troede nemlig ikke at man kunne få den med v8 monteret fra fabrikken i den model jeg ønsker.... Men jeg synes heller ikke har har set nogle tilsalg.... men jeg må jo bare igang med at lede...
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
Ingen problem
Ja, de er dyre. man kan få en original m5 til den pris, og den går meget bedre.(3,6L 315 Hk, 3,8L 340hk)
Man kan få 535i til ret små penge efterhånden. Den har 211hk og omkring 300nm standard. Den kan man godt hive en del effekt ud af med konventionel tuning, men hvis man vil ha v8 er en m60 3,0 lovlig og smide i 535eren. Hvis det skal være 4,0 eller 4,4L V8 bliver den ulovlig. Kan ikke lige huske hvad 3L har men 4,4L har vist 286hk.
Ja, de er dyre. man kan få en original m5 til den pris, og den går meget bedre.(3,6L 315 Hk, 3,8L 340hk)
Man kan få 535i til ret små penge efterhånden. Den har 211hk og omkring 300nm standard. Den kan man godt hive en del effekt ud af med konventionel tuning, men hvis man vil ha v8 er en m60 3,0 lovlig og smide i 535eren. Hvis det skal være 4,0 eller 4,4L V8 bliver den ulovlig. Kan ikke lige huske hvad 3L har men 4,4L har vist 286hk.
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
3l er det ikke 218hk?tyson2 skrev:Ingen problem![]()
Ja, de er dyre. man kan få en original m5 til den pris, og den går meget bedre.(3,6L 315 Hk, 3,8L 340hk)
Man kan få 535i til ret små penge efterhånden. Den har 211hk og omkring 300nm standard. Den kan man godt hive en del effekt ud af med konventionel tuning, men hvis man vil ha v8 er en m60 3,0 lovlig og smide i 535eren. Hvis det skal være 4,0 eller 4,4L V8 bliver den ulovlig. Kan ikke lige huske hvad 3L har men 4,4L har vist 286hk.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS