turbo til volvo T5R

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ZOLLER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 nov 2006, 00:55
Geografisk sted: DK

turbo til volvo T5R

#1 Indlæg af ZOLLER »

1.jeg skal ha skiftet min turbo på min t5r og jeg er lidt i tvivl om hvilken en jeg skal montere det skal ha en chip fra RH for at få det hele til at kører sammen der er monteret 3" uds på den men ellers original, jeg har overvejet en Garrett t3/t4 er der nogen der har nogle goe forslag jeg er ikke helt inde i det.

2. er den nogen den ved hvor jeg kan få lavet en anden manifold til den nye turbo

MVH
Jeppe
Senest rettet af ZOLLER 13 nov 2007, 20:26, rettet i alt 1 gang.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Hvilke ander modefikationer har du tænkt dig,
turboen alene giver ikke noget, højest en defekt motor.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

Kunne være du skulle få den chippet hos BSR i sverige istedet de har mange års erfaring med vovlo'er...


www.bsr.se
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
ZOLLER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 nov 2006, 00:55
Geografisk sted: DK

#4 Indlæg af ZOLLER »

jeg har goe erfaringer med RH og der er jo også langt til sverige

men det er nu mere valget af turbo jeg søgte ideer til.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Det er en T25 flange der er på sådan en T5'er, en TD04-18t, ikke?
Så skal du vel beslutte dig om du vil have en anden manifold med en T3'er flange, eller se efter turbo'er mere T25-flanger... En kugleleje-turbo er jo altid populært :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
ZOLLER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 nov 2006, 00:55
Geografisk sted: DK

#6 Indlæg af ZOLLER »

der skal en anden manifold på den jeg skal bare ha fundet en der kan lave en. bo i kvong sage den originale ikke var go nok hvis jeg valgte en anden turbo.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: turbo til volvo T5R

#7 Indlæg af HenrikGM »

ZOLLER skrev:1.jeg skal ha skiftet min turbo på min t5r og jeg er lidt i tvivl om hvilken en jeg skal montere det skal ha en chip fra RH for at få det hele til at kører sammen der er monteret 3" uds på den men ellers original, jeg har overvejet en Garrett t3/t4 er der nogen der har nogle goe forslag jeg er ikke helt inde i det.

2. er den nogen den ved hvor jeg kan få lavet en anden manifold til den nye turbo

MVH
Jeppe


Inspiration:

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=16148
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#8 Indlæg af mh »

Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Tinasmartin skrev:http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=372388


Ser meget lille og forknølet ud....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#10 Indlæg af mh »

HenrikGM skrev:
Tinasmartin skrev:http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=372388


Ser meget lille og forknølet ud....


Nu er det jo ikke en dragster manden skal lave men en kørbar bil...

havde dog nok selv valgt en GT2860R
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar