Nu kender jeg ikke så meget til TU motorerne, mere XU
Jeg ville nok gå den rigtige vej og måle mig frem til en ønsket kompression. Dvs. få fat i tallene for standard kompression, vælg ønsket kompression og udregn materiale der skal af herudfra.
Mener at huske flere af de gamle TU 1.3 rallyer ligger med mere aggressive knaster standard. Men nu fortæller graderne jo langt fra alt om knasten, og igen det er blot hvad jeg lige husker, kan være jeg tager fejl.
jeg syntes nu 2,5" udstødning lyder lige stor nok. personligt ville jeg vælge en 2" i stedet for at være siker på at bundtrækket ikke forsvinder fuldstændigt.
og så glemmer i motorstyringen. tvivler på at en så modificeret motor går optimalt på original styring.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
JensM skrev:Jeg har snakket med flere der tror den originale motorstyring godt kan følge med..
Ang. udst, så har jeg lavet 2,5" på en 1,6 Ralley hvilket gav 18HK, den blev målt inden og efter montering. Derfor jeg hælder til 2,5"
18HK på en udstødning? - Så er den originale kat klappet sammen eller lign. Ellers får du ikke den effekt på en regulær sugemotor, med et rimeligt dimensioneret udstødningssystem ab fabrik.
Jeg syntes også det lyder vildt med de 18 hk, men det blev målt før og efter på samme rullefelt. Skal ikke kunne sige om katten var faldet sammen inden, men tvivler da den gik rigtigt godt før.