hjælp til dobbel veber

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
gammel skæv ford
Medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Geografisk sted: syd på djævle øen

hjælp til dobbel veber

#1 Indlæg af gammel skæv ford »

hej jeg har brug for råd eller en ørefine for at komme til bage til virkeligheden.der drejer sig om at jeg har en golf3 år 94 med en 1,8 monopoint,som ikke går rat godt, med(over300,000 km)så her er vel ikke mer en 50hk til bage :wink: jeg har så fådet en 2,0 med digifant sprøjt (motor kode 2E) som jeg skal renover til sug tuning,men jeg har ikke noget lednings net/styre box til den motor,så jeg har fådet den "gale ide" at jeg vil ha 2stk dobbel veber på isteden for,der kommer også supper sprint på helle vejen,den skal bruges til daglig kørsel+lidt sjovt.MEN her kommer så problemet 1.tændning? nogle siger jeg kan ta det fra en g2 karbu model,kan man det?sådan lige.2.ang benzin jeg køer jo med el pumpe er det ikke ca2,5-3 bar hvor karburatorene ikke skal ha så meget,og hvad med retur løbet?som i kan se så er jeg nok kommet lidt langt ud,,,,,,,men nu vil jeg ha det til at virke.......alså hvis det kan :oops: jeg ha fådet kontakt til en som kan rulle den ind(i ved gammle rotter)
håber virklig i kan hjælpe mig,selv i disse dage hvor alt er elektronisk.
mvh peter
alt under 1,bar er kun for lyden skyld
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#2 Indlæg af efterz »

Kom tilbage til virkeligheden og montér en motorstyring istedet for... F.eks. MS EFI...

:lusket:
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
gammel skæv ford
Medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Geografisk sted: syd på djævle øen

#3 Indlæg af gammel skæv ford »

jaa ok men så kan jeg jo lige så godt monter den org box.
alt under 1,bar er kun for lyden skyld
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

efterz skrev:Kom tilbage til virkeligheden og montér en motorstyring istedet for... F.eks. MS EFI...

:lusket:
øhhh hvad er er nu galt med brølet fra en flok weebere?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
gammel skæv ford
Medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Geografisk sted: syd på djævle øen

#5 Indlæg af gammel skæv ford »

ja der er en lyd helt for sig selv,men kan det køre?
alt under 1,bar er kun for lyden skyld
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

gammel skæv ford skrev:ja der er en lyd helt for sig selv,men kan det køre?
der kan du prøve at snakke med feks Bo (westspeed) han kan sikkert guide dig i den rigtige retning.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#7 Indlæg af Wildert »

Du kan tage tændingsanlæg både fra karburide Golf, eller for den sags skyld fra en af GTI-modellerne med mekanisk sprøjt. Det er et separat system.

Men hvis du står med en Digifant-strømfordeler så skal du også have en anden strømfordeler, for ellers er der ingen forstilling af tændingen.

Husk du også skal "proppe" dyse-hullerne i topstykket.

Meeen, inden du har set dig om og skaffet ledningsnet, strømfordeler, boks, etc. så kan du næsten have smidt MegaSquirt på til tændingen.
Så er der ikke langt til at gøre de der Webere til spjældhuse ;-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar