ståltoppakning ved 300 hk på vr6?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

ståltoppakning ved 300 hk på vr6?

#1 Indlæg af LionTamer »

hej gutter.

Jeg skal til at montere kompressor og intercooler på min 2.8 vr6'er. Men det er altså ikk til at blive klog på... Naak siger at man skal montere en tykkere toppakning når man skal køre rundt med 300 hk. Men spørger man vestspeed, så siger han at så længe man "bare" vil køre med 300 hk, så behøver man i princippet ikk at gøre andet end chipning, kompressor, intercooler og en benzintryks regulator...

Men hvad siger i?

Jeg har set forskellige fabriks nye kit til salg, hvor det hele er der til at gøre det selv... Men der er ikk anden pakning med... Mystisk. Kun ved kit med over 350 hk effekt...

Jeg har tænkt mig at montere min kompressor, intercooler, benzintryks regulator, banan og andre knaster (lavet til tryk... Længere løft osv) og så til sidst køre den ind ved naak, så han kan lave en chip til mig... Lyder det ikk fint nok? Eller synes i der skal andet til også?

Mvh jonas
makzimuz
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 08 sep 2005, 00:10
Geografisk sted: Østjylland

#2 Indlæg af makzimuz »

Hva med andre dysser?
You hav too lose kontrol, too find the edge...
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#3 Indlæg af LionTamer »

efter sigende, så skulle de ku være med op til de 300 hk... Ihvertfald hvad jeg har hørt fra andre der kører med turbo på en vr6...
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#4 Indlæg af Ferrari Killer »

Hvorofr prøver du ikke at spørge drengene inde på www.vagcars.dk?

Der er indtil flere der en masse om trykladning af VR6 motoren!
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#5 Indlæg af VRT »

HGP bruger en 2mm mellemlægsplade på alle sine sæt.
Du skal op og lade et sted imellem 0,8 og 1 bar for at nå den ønskede effekt. VR6´eren kører standard med en kompression på 10:1.
Jeg ville anbefale dig at købe en mellemlægsplade. Med en toppakning på hver side, sænker du kompressionen til 7,8:1. Der findes også en mellemlægsplade på 1mm, så sænkes kompressionen knap så meget!
Ville klart ikke anbefale dig at bruge de originale dyser. VR6´eren kører med to forskellige dyser:
0 280 150 929 - Grøn - 200 cm³/min bei 3bar

0 280 150 953 - Brun - 249 cm³/min bei 3bar

Vil som min. anbefale dig at få fat i et sæt S2 dyser (0 280 150 737 - Sort - 305 cm³/min bei 3bar)!
Besvar