Hjælp til Bov

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mikael pug 207 GT
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14

Hjælp til Bov

#1 Indlæg af mikael pug 207 GT »

Hej. Jeg har stadigvæk oem blow off på 207 GT'eren. Hvordan får man den skiftet ud, når den nu sidder i turboen ligesom på den nye golf GTI? Den er jo el. styret, og jeg tror ikke at den holder tæt nok efter at ladetrykket er hævet fra 0,8-1,1 bar. Der er heller ikke nogen vakuum slange man kan sætte et t-stykke imellem, for jeg vil jo også gerne have et ladetryksur. Laver man hul i indsugningmanifoldet, og taget det derfra, eller? Hvis jeg får anden turbo + div. kan man så koble oem blow offen fra, eller hvordan med det?

Mikael
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#2 Indlæg af BANDIT »

Tror du skal ofre hvad det koster med en anden manifold og turbo, har JakobM vist os været inde på. :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
mikael pug 207 GT
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14

Re: ..

#3 Indlæg af mikael pug 207 GT »

BANDIT skrev:Tror du skal ofre hvad det koster med en anden manifold og turbo, har JakobM vist os været inde på. :D


Det tror jeg også det bliver til. Spørgsmålet er jo så bare om man kan se bort fra oem ventilen, da den jo er koblet til motorstyringen. Det skal jo så gøres i Ecu'en, hvorefter der skal en anden blow-off på. Problemet er jo at motortypen er helt ny, så der er endnu ikke nogen med erfaring i den. Hvad vil være normalt at skulle give, for udskiftning af oem turbo til kugleleje turbo samt få lavet en bedere udstødningsmanifold? Her tænker jeg med arbejdsløn og dele? Kan jeg bagefter bruge min oem IC, eller?

Mikael
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#4 Indlæg af BANDIT »

Nu ved jeg ikk hvor meget du kan lave selv, men 5 - 6000 .- for en god turbo, en manifold vil jeg GÆTTE på koster 3 - 4000 ,- at få lavet i DK. Standart intercooler kan sagtens bruges igen, men hvis du alligevel er igang med at møblere om i motorrummet ville jeg nok ofre en anden.

Men så har du os potentiale til nogen flere heste end du søger nu og det er jo altid rart :D

Montering aner jeg ikk hva det kan koste ved en prof.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
mikael pug 207 GT
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14

Re: Hjælp til Bov

#5 Indlæg af mikael pug 207 GT »

Fik ikke rigtigt svar på mit spørgsmål??? Sagen er den at jeg til sommer regner med at få lavet et turbo setup der hedder GT2560R, håndlavet udmanifold, håndlavet forrør, samt håndlavet intercooler med hvad der høre med. Jeg gider ikke at bruge en mindre formue på det hvis en oem blow off skal ødelægge det. Jeg har søgt og søgt for svar rundt omkring, men har ikke fundet noget brugbart, Så HJÆLP.... Nogle mener at man bare kan tage standart ventilen og "hænge" til side i motorrummet så det ECU'en tror at den stadigvæk er aktiv, og så køre en alm. bov over vakum istedet. Hvad tror i? Kan denne funktion mon slås fra i ECU'en?

Mikael der har brug for gode svar :wink:
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#6 Indlæg af david »

Her er der en plug & kør løsning. http://www.forgemotorsport.com/content. ... t=FMDVP207

Men ellers ville jeg da bare prøve at lade den hænge i motorrummet og selv lave en bov løsning. Ang vacum, så burde der være en vacum slang et sted ved manifold.

Har du evt tegninger/billeder eller beskrivelse om hvad der præcis forgår ved den originale bov
mikael pug 207 GT
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14

#7 Indlæg af mikael pug 207 GT »

david skrev:Her er der en plug & kør løsning. http://www.forgemotorsport.com/content. ... t=FMDVP207

Men ellers ville jeg da bare prøve at lade den hænge i motorrummet og selv lave en bov løsning. Ang vacum, så burde der være en vacum slang et sted ved manifold.

Har du evt tegninger/billeder eller beskrivelse om hvad der præcis forgår ved den originale bov


Hejsa. Den fra forge er blot en "mellemlægsplade" for at give lyd. Den vil ikke hjælpe overhovedet da den for det første er lavet til at sidde i oem turbo huset, samt at man stadigvæk bruger den originale ventil til at sætte oven på, den er blot lavet til lyd. Mit problem er jo netop at finde ud af hvad man gør ved den, når der monteres større og anden turbo. Det skulle virke på samme måde som på den nye TFSI...

Mikael
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#8 Indlæg af david »

Hvis det først er til når du får anden turbo, så skal du jo bare have monteret en ny i trykrørene.
Hvis ikke der er mulighed for at slå bov funktionen fra i styringen må du jo bare lade den gamle hænge i stikket. Har du målt hvad der sker i stikket til den bov.
Man kunne jo også være fræk og så bare prøve at pille stikket af til bov'en og se hvad der sker.
mikael pug 207 GT
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14

#9 Indlæg af mikael pug 207 GT »

david skrev:Hvis det først er til når du får anden turbo, så skal du jo bare have monteret en ny i trykrørene.
Hvis ikke der er mulighed for at slå bov funktionen fra i styringen må du jo bare lade den gamle hænge i stikket. Har du målt hvad der sker i stikket til den bov.
Man kunne jo også være fræk og så bare prøve at pille stikket af til bov'en og se hvad der sker.


Det er ikke nødvendigt at prøve og pille stikket fra, for det er 100% sikkert at den vil gå i nød program. ECU'en giver jo ventilen signal når der er for meget tryk i turboen, så åbner membramen og lukker overskydene luft ud. Er der ingen herinde der har lidt erfaring med de nye TFSI'ere

Mikael
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#10 Indlæg af david »

Men hvis du har en bov monteret, så burde der vel ikke være for meget tryk.
Besvar