VW Polo 6N 1,4 16V

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Dema
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 okt 2007, 09:29

VW Polo 6N 1,4 16V

#1 Indlæg af Dema »

Hej. har brug for lidt hjælp her ang. tuning til en polo 6n 1.4 16v

den har standart 101 heste men kunne godt tænke mig at den fik noget mere.

hva kunne være det mest optimale for at få den op 125 hk.

der er selvf:

Skarperknast
Chip
Ordentligt udstødningsystem´
Kn filter

Kunne godt tænke mig at vide hvor meget jeg skal gøre for at få det optimale ud af den. og hvis jeg får en skarper knast kommer den til at stå ujævnt i tomgang og kan det laves ved hjælp at styrebox, og hvor meget skal der gøres..

Håber i kan hjælpe med nogen gode svar.. på forhånd TAK...
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#2 Indlæg af JerrilD »

justerbar knasthjul til dine knaster så man kan trimme dem også?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Dema
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 okt 2007, 09:29

Re: VW Polo 6N 1,4 16V

#3 Indlæg af Dema »

oki kan man så justere den så den står ordentligt i tom gang...
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: VW Polo 6N 1,4 16V

#4 Indlæg af JerrilD »

Dema skrev:oki kan man så justere den så den står ordentligt i tom gang...


Hmm der må der vist en ekspert til at svare på den ;)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Har ladet mig fortælle at med knasthjul og en motorstyring der kan programmers ordenlidt i tomgang, AEM eller MS High Solution (mener jeg den hedder), så kan man få den til at køre lige så fint som orig. Nogen siger også HKS F-CON PRO'en kan bruges, men aner ik hvad det kan...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#6 Indlæg af xxblade »

jeg har et topstykke liggende til sådan en fyr hvis du vil til at porte og montere andre kanster.

en plovmand og det er din.
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#7 Indlæg af "splatter" »

lav den om til 1,6 :D
if you dont like my drift call 1-800-eat shit
Torben Paw
Junior Medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 12 jan 2004, 00:46
Geografisk sted: Ikast

#8 Indlæg af Torben Paw »

"splatter" skrev:lav den om til 1,6 :D


er lige ved at købe sådan en vogn som konebil hvad skal man bruge til ombygningen?
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Billede
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#9 Indlæg af "splatter" »

kan ikke huske "opskriften" præcis men

en 1,6 aee eller aea blok med krumtap.

stempler, plejlstænger og topstykke fra 1,4 16v mener det er ahf eller afh den hedder

det er noget med der skal planes af 1,6 blokken med mindre der skal køres med tryk :grin:

så det inde på polo klubbens hjemme side en gang men det er flere år tilbage det var frank andersen der lavede en polo 2ér med den motor han har synshal i nibe du kan jo prøve om du kan fåfat i ham så kan nok fortælle lidt mere om det det var også noget med en tandrem fra en helt anden model der skulle bruges
:coffee: :coffee: :coffee:
if you dont like my drift call 1-800-eat shit
Torben Paw
Junior Medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 12 jan 2004, 00:46
Geografisk sted: Ikast

#10 Indlæg af Torben Paw »

så det er ikke nok at bore den op... de har jo ens slaglængde, men ok nok rimeligt urealistisk at man kna bore den 10mm op...
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Billede
Besvar