Side 1 af 2
Større IC på en diesel hakker?
: 14 okt 2007, 14:01
af JerrilD
Hey, vil lige høre om det vil give nogle flere hypper og smide en større IC på en focus 1.8 TDCI mk2 ?
nogen der har erfaringer med dette?
..
: 14 okt 2007, 18:57
af BANDIT
Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.
Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...
Re: ..
: 14 okt 2007, 21:56
af JerrilD
BANDIT skrev:Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.
Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...
Okay men regner ikke med at ændre på det helt store, måske en chip
Kom lige til at kigge på din focus

Har du ikke et billede af din ST170 indsugning?
..
: 15 okt 2007, 18:18
af BANDIT
En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.
Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid

Re: ..
: 15 okt 2007, 22:20
af JerrilD
BANDIT skrev:En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.
Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid

Passer den manifold direkte over? Og hvad vil det ca give af hk?
..
: 16 okt 2007, 20:39
af BANDIT
Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..
Re: ..
: 17 okt 2007, 00:04
af JerrilD
BANDIT skrev:Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..
en St170 har variabel knast timing om det har indflydelse på indsugningen vil jeg ikke kunne sige

..
: 17 okt 2007, 18:56
af BANDIT
Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en

ligesom at en st170 udst manifold passer over..
Re: ..
: 17 okt 2007, 19:14
af JerrilD
BANDIT skrev:Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en

ligesom at en st170 udst manifold passer over..
jamen det kunne da godt være at man også skal kigge sig efter sådan en indsugning manifold

: 18 okt 2007, 03:35
af makzimuz
Det har vist været oppe for rimelig nyeligt her på siden at st170 motoren "bare" er en zetech med duratec klister mærker

og adskiller sig fra de andre zetech ved at have den variable knast timing.