Side 1 af 2

Større IC på en diesel hakker?

: 14 okt 2007, 14:01
af JerrilD
Hey, vil lige høre om det vil give nogle flere hypper og smide en større IC på en focus 1.8 TDCI mk2 ? :)

nogen der har erfaringer med dette?

..

: 14 okt 2007, 18:57
af BANDIT
Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.

Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...

Re: ..

: 14 okt 2007, 21:56
af JerrilD
BANDIT skrev:Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.

Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...


Okay men regner ikke med at ændre på det helt store, måske en chip :)

Kom lige til at kigge på din focus :) Har du ikke et billede af din ST170 indsugning?

..

: 15 okt 2007, 18:18
af BANDIT
En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.

Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid :D

Re: ..

: 15 okt 2007, 22:20
af JerrilD
BANDIT skrev:En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.

Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid :D



Passer den manifold direkte over? Og hvad vil det ca give af hk?

..

: 16 okt 2007, 20:39
af BANDIT
Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..

Re: ..

: 17 okt 2007, 00:04
af JerrilD
BANDIT skrev:Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..


en St170 har variabel knast timing om det har indflydelse på indsugningen vil jeg ikke kunne sige ;)

..

: 17 okt 2007, 18:56
af BANDIT
Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en :reading: ligesom at en st170 udst manifold passer over..

Re: ..

: 17 okt 2007, 19:14
af JerrilD
BANDIT skrev:Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en :reading: ligesom at en st170 udst manifold passer over..


jamen det kunne da godt være at man også skal kigge sig efter sådan en indsugning manifold :P

: 18 okt 2007, 03:35
af makzimuz
Det har vist været oppe for rimelig nyeligt her på siden at st170 motoren "bare" er en zetech med duratec klister mærker :roll: og adskiller sig fra de andre zetech ved at have den variable knast timing.