Større IC på en diesel hakker?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Større IC på en diesel hakker?

#1 Indlæg af JerrilD »

Hey, vil lige høre om det vil give nogle flere hypper og smide en større IC på en focus 1.8 TDCI mk2 ? :)

nogen der har erfaringer med dette?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#2 Indlæg af BANDIT »

Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.

Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: ..

#3 Indlæg af JerrilD »

BANDIT skrev:Svært at sige , hvis den orginale er stor nok til at holde temp nede er der nok ikk meget at hente.

Men hvis du begynder at ændre på andet , hæve trykket og den for mere diesel er der nok noget at hente...


Okay men regner ikke med at ændre på det helt store, måske en chip :)

Kom lige til at kigge på din focus :) Har du ikke et billede af din ST170 indsugning?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#4 Indlæg af BANDIT »

En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.

Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: ..

#5 Indlæg af JerrilD »

BANDIT skrev:En chipning er det samme som at give den mere diesel og i nogen tilfælde hævning af tryk, så vil det give noget.

Har ikk den manifold inu, den står under ting som jeg mangler. Men sku da gerne komme i den nærmeste fremtid :D



Passer den manifold direkte over? Og hvad vil det ca give af hk?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#6 Indlæg af BANDIT »

Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: ..

#7 Indlæg af JerrilD »

BANDIT skrev:Vil jeg mene den gør , da der ikk er den store forskel på en zetech og en duratec i focus´en , ved ikk hvad det vil gi , og om det vil gi noget men det vil vise sig..


en St170 har variabel knast timing om det har indflydelse på indsugningen vil jeg ikke kunne sige ;)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#8 Indlæg af BANDIT »

Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en :reading: ligesom at en st170 udst manifold passer over..
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: ..

#9 Indlæg af JerrilD »

BANDIT skrev:Det har det ikk , flancen på toppen er den samme som på zetec´en :reading: ligesom at en st170 udst manifold passer over..


jamen det kunne da godt være at man også skal kigge sig efter sådan en indsugning manifold :P
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
makzimuz
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 08 sep 2005, 00:10
Geografisk sted: Østjylland

#10 Indlæg af makzimuz »

Det har vist været oppe for rimelig nyeligt her på siden at st170 motoren "bare" er en zetech med duratec klister mærker :roll: og adskiller sig fra de andre zetech ved at have den variable knast timing.
You hav too lose kontrol, too find the edge...
Besvar