Hey vi står med en nissan primare fra 96, en sri. Og tænkte på om nogle ved hvor meget der skal laves om for at få samme hk ud af den som en GT. Da motorkoden er den samme på begge motore tænkte vi det ikke kan være mange komponenter der er anderledes.... Hjælp......
Mvh JF
Nissan Primera 96 SR20DE SRI til GT
Redaktør: Moderatorer
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Nissan Primera 96 SR20DE SRI til GT
/Jack
Nissan 200sx S14a
Nissan 200sx S14a
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
Knaster, udstødningsmanifold, indsugningsmanifold, udstødning og ECU er anderledes på en GT.
Min kammis gamle SRI lavede 142 hk med GT banan og forrør. (Har måske et sæt tilsalg fra min egen som bare skal ha nyt flexled.) Men med et sæt knaster og udstødning burde den lave omkring de 150hk.
En GT er opgivet til 150 hk, men hvis maskinen er sund. Så laver de normalt lige over 160hk Det samme gælder i øvrigt Sunny/100NX GTI selv om den kun er opgivet til 143hk
Se indsugningsmanifoldet på en SRI her (den her er i øvrigt med org GT banan)
Sådan ser den ud på en GT, og det skulle være et noget bedre manifold. Der kan desværre ikke sættes en GT indsugning på en SRI motor. Der er lidt forskel på toppen også.
Ville nok være bedre at finde en hel GT eller GTI motor at lægge i. Det har flere gjort
Min kammis gamle SRI lavede 142 hk med GT banan og forrør. (Har måske et sæt tilsalg fra min egen som bare skal ha nyt flexled.) Men med et sæt knaster og udstødning burde den lave omkring de 150hk.
En GT er opgivet til 150 hk, men hvis maskinen er sund. Så laver de normalt lige over 160hk Det samme gælder i øvrigt Sunny/100NX GTI selv om den kun er opgivet til 143hk
Se indsugningsmanifoldet på en SRI her (den her er i øvrigt med org GT banan)
Sådan ser den ud på en GT, og det skulle være et noget bedre manifold. Der kan desværre ikke sættes en GT indsugning på en SRI motor. Der er lidt forskel på toppen også.
Ville nok være bedre at finde en hel GT eller GTI motor at lægge i. Det har flere gjort
Nissan Sunny GTI-R
I took an IQ test and the results were negative.
I took an IQ test and the results were negative.
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
hvis du er lidt fix på fingerne kan du montere 4 spjælhuse fra en GTI-R og så er der basis for 170+.... hvad det kræver er jeg ikke helt klar over... det vist noget med et par bolt huller der skal laves om
kig evt her http://www.nissanklubben.dk/forum/index ... opic=20787
kig evt her http://www.nissanklubben.dk/forum/index ... opic=20787
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Staalanden skrev:Knaster, udstødningsmanifold, indsugningsmanifold, udstødning og ECU er anderledes på en GT.
Min kammis gamle SRI lavede 142 hk med GT banan og forrør. (Har måske et sæt tilsalg fra min egen som bare skal ha nyt flexled.) Men med et sæt knaster og udstødning burde den lave omkring de 150hk.
En GT er opgivet til 150 hk, men hvis maskinen er sund. Så laver de normalt lige over 160hk Det samme gælder i øvrigt Sunny/100NX GTI selv om den kun er opgivet til 143hk
Se indsugningsmanifoldet på en SRI her (den her er i øvrigt med org GT banan)
Sådan ser den ud på en GT, og det skulle være et noget bedre manifold. Der kan desværre ikke sættes en GT indsugning på en SRI motor. Der er lidt forskel på toppen også.
Ville nok være bedre at finde en hel GT eller GTI motor at lægge i. Det har flere gjort
Mange tak for svarene begge 2:-) Det er en kollegas vogn så har sat ham igang:-) Virker til det er rimelig fornuftigt og trække hk ud af den motor:-)
/Jack
Nissan 200sx S14a
Nissan 200sx S14a
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
