Sprøgsmål ang eftermontering af turbo?
: 05 okt 2007, 11:07
Når man eftermontere en turbo på en "alm" NA motor, skal man så sænke kompresionen? Eller er det forskellig fra motor til motor?
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Wankel skrev:Ikke nødvendigvis, med mindre at din motor har kæmpehøj kompressionsforhold.
Hvis du tænker dig godt om er det muligt at bygge set-up'et effektivt nok til ikke at skulle sænke komp.forhold.
Masser af kold luft
Ingen hotspots i forbrændingskammerene
Styr på tændingen
Ravnen skrev:Er det en Zetec der skal trykkes på?
JerrilD skrev:Ravnen skrev:Er det en Zetec der skal trykkes på?
Ja en 2.0 16v zetec.
Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang
Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?
Ravnen skrev:JerrilD skrev:Ravnen skrev:Er det en Zetec der skal trykkes på?
Ja en 2.0 16v zetec.
Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang
Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?
Er det en Blacktop?
Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...
Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....
JerrilD skrev:Ravnen skrev:JerrilD skrev:Ravnen skrev:Er det en Zetec der skal trykkes på?
Ja en 2.0 16v zetec.
Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang
Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?
Er det en Blacktop?
Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...
Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....
Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.
Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?
Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373
Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.
Ravnen skrev:JerrilD skrev:Ravnen skrev:JerrilD skrev:Ravnen skrev:Er det en Zetec der skal trykkes på?
Ja en 2.0 16v zetec.
Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang
Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?
Er det en Blacktop?
Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...
Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....
Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.
Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?
Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373
Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.
Hvis dit topdæksel er sort er det en Blacktop, lige ud af landevejen...
Jeg er desværre ikke særligt gode venner med Amerikanernes måde at beskrive deres knaster på, så der må jeg være dig svar skyldigt....