Hmm hvordan holder jeg det så op på disse maps af denne Gt1544
standard kører den med 1,4bars tryk. hvornår får jeg noget tryk.. feks vis jeg bruger formlen, så jeg vil gerne have 1bars ladetryk ved 2000rpm så går jeg ud 2,69 lb/min og op til 2 ratio... ik? men det kan laderen ikke eller? så denne vil først give tryk ved.. hmm 2500rpm og ikke kunne lave mere end 0,3bars tryk.. de skriver jo man ikke må komme på venstre side af linjen ...
aarrg forstår ikke rigtig de grafer.. hvordan mon denne turbo ville være at køre med? mht tryk start , max boost ved hvilke rpm osv..
Nu er 1 bar ved 2000 Rpm rimeligt tidligt
Hvis du vil have så tidligt ladetryk bliver du nød til at gå ned i turbo størrelse
Nu da jeg så din Rpm skala kom jeg i tanke om en anden tråd, hvor du vidst nok nævner at det er en diesel motor .. er det rigtigt ??
Hvis det er så kan du ikke bruge Garrett's Litter angivelse 1-1.6L for denne omtalte turbo og Din virkningsgrad tror jeg også du skal have korregeret i din udregningsformel (er det forøvrigt en 2 eller 4V motor??)
En tommelfinger regel, baseret på std. monteret Garrett turboer. her valgte man den samme turbo til en 2.5L Diesel motor og en 1.6L Benzinmotor (selfølig er begge konservativt valgt og 2.5L Dieselen snurre en del færre omdrejninger selve effekten har nok ligget rimelig ens, dog har Dieselen selfølig haft et meget større drejningsmoment)
En af grundene til at dieselen har mindre turboer er, udover de færre omdrejninger maskinen snurre, at der er mindre turbomad i udstødnings gasserne fra en Diesel, den er simpelhen mere effektiv og har en koldere udstødningstemperatur (groft sagt er det temperaturfaldet over turbinen der driver værket)
Hvad sidder der på den af standard lader (og hvad svarre det til hos garrett har du fundet udaf det??)
En lille 1248cc motor Ville umildbart køre meget godt med omtalte turbo hvis det var en 4V benzin motor, Hvis det er en 1248cc Diesel er det næsten en "Diesel Quatermile Turbo"