Peugeot 406 sv turbo hjælp

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

Peugeot 406 sv turbo hjælp

#1 Indlæg af dykkerdahl »

Hej.
Jeg har lige købt en 406 sv turbo, med chip og 196hk.
Nu vil jeg prøve at finde 50hk mere.
Er her nogle der ved hvor?

stor intercooler der er plads til uden at skulle lave for meget om...

man kan købe en map sensor der kan gå til Min. 1.5 bar...

meget dysser og benzin pumpe kan klare...

Og så ender det jo nok med en støre turbo... så skriv gerne hvis du ligger inde med noget godt...
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#2 Indlæg af JerrilD »

Hvad med udstødning? er der ikke også lidt at hente der på en turbomotor?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: Peugeot 406 sv turbo hjælp

#3 Indlæg af JPP »

dykkerdahl skrev:Hej.
Jeg har lige købt en 406 sv turbo, med chip og 196hk.
Nu vil jeg prøve at finde 50hk mere.
Er her nogle der ved hvor?

stor intercooler der er plads til uden at skulle lave for meget om...

man kan købe en map sensor der kan gå til Min. 1.5 bar...

meget dysser og benzin pumpe kan klare...

Og så ender det jo nok med en støre turbo... så skriv gerne hvis du ligger inde med noget godt...


Glem alt før du som minimum får skiftet turbomanifolden - den er lagt ud til gravide kvinder i myldre trafik (moment ved lave rpm) Chiptunere flytter blot ladetrykket og sender effektiviteten på oem turboen helt ud i grøften. Husk varm luft hæver ladetrykket, men hvad er det nu med varm luft og effekt.... Du har i øjeblikket fået en halv kop lunket kaffe til fuld pris med den manifold...

Indsugningsmanifolden er samme historie, den kan dog slæbe til de 240/250...

Ny manifold(e) og motorstyring, så har du noget at bygge på. Indtil da sender du blot penge efter chiptunere, som grundet enomrt modtryk i manifolden ligger din tænding så elendigt ud for at kompensere for detonation. Og så snakker vi ikke benzinøkonomi / cyllinderskyldning for selv samme kompensation...

Tænkt på MBT (læs evt. artiklerne på pp om tænding)
http://powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx
http://powerpage.dk/tuning_ignition_detonation.aspx
http://powerpage.dk/tuning_ignition_preignition.aspx
http://powerpage.dk/tuning_ignition_configurator.aspx

Tændingen er den største effekttyv og du får ligeså meget ved korrekt tænding fremfor højere ladetryk. Også derfor der i sådanne eksempler kan hentes flere hk med lavere ladetryk. Flow/modtryk og tænding hænger sammen. Når tingene er bygget rigtigt og du kan optimere rigtigt begge steder, har du potentialet for dine 240/250 hk.

Herefter kommer selvfølgelig turbo, dyser mv., men det er du jo opmærksom på :wink:
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#4 Indlæg af dykkerdahl »

Hej JakobM

Ja jeg tænkte nok at du ville komme mig til hjælp!

Ok!

1. Jeg skal finde en turbo manifold med bedre flow.
Helst en hvor turboen ikke flyttes for meget rundt, hvad med den TT manifold som du har et billede af her inde et sted...?

2. En programerbar motorstyring, Hvad med Megasquirt?
Jeg skal vel købe en pakke et sted (Megasquirt, montering, justering)
Jeg bor på Amager
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#5 Indlæg af JPP »

dykkerdahl skrev:Hej JakobM

Ja jeg tænkte nok at du ville komme mig til hjælp!

Ok!

1. Jeg skal finde en turbo manifold med bedre flow.
Helst en hvor turboen ikke flyttes for meget rundt, hvad med den TT manifold som du har et billede af her inde et sted...?

2. En programerbar motorstyring, Hvad med Megasquirt?
Jeg skal vel købe en pakke et sted (Megasquirt, montering, justering)
Jeg bor på Amager


Jeg har et TT sæt til at ligge. Det er manifold + albuen som passer direkte på orginal udstødning. Den har T25 flange og albuen passer på alle T25 / GT25/28 turboer. Dvs. her plug n' play for bl.a. Garret GT28 programmet. Afgangen på albuen har standard peugeot udstødningsflange (den som også sidder på 205) Det er ikke verdens bedste manifold, men bedre end den orginale. Det er et bud på at nå dit ønske, men der er ingen garantier og skal du videre ville jeg klart gå efter en anden med længere rør. Her f.eks. en manifold fra dp-engineering.nl Du kan bl.a. søge på TT manifolden på forum.205gtidrivers.com, der har været skrevet meget om den og der kører flere biler med den. Det er orginale dele fra turbotechnics i sin tid. Manifolden kan købes som støbte kopier på ebay, men albuen er unik og har jeg ikke set andre steder. Desuden har den orginale TT manifold skrue/hul til udstødningstemperaturmåler. Jeg har en næsten ny GT2860RS turbo som evt. også kan følge med. Jeg har pt. ingen ide om pris. Motorstyring, MS er fint valg. Jeg kører selv OMEX og er glad for det.
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#6 Indlæg af dykkerdahl »

Stærkt Jakob...
Er den vandkølet den GT28
Kan vi finde en pris...
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#7 Indlæg af JPP »

Den er vandkølet. Jeg kigger på pris hen over weekenden.
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#8 Indlæg af dykkerdahl »

Ok.... Tak for det
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#9 Indlæg af dykkerdahl »

JakobM, Så blev det weekend i Københavnstrup!
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#10 Indlæg af JPP »

Så blev den overstået i det jyske - PB sendt
Besvar