Omdrejnings-begrænsning slår til ved 5500 omdr.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
turbo-thomas
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11 sep 2007, 21:21

Omdrejnings-begrænsning slår til ved 5500 omdr.

#1 Indlæg af turbo-thomas »

Kan det være rigtigt, eller er der fejl i systemet et sted.
Det er en Golf2 GTI 16V.
Motoren er fra en golf3 2,0 16V med Golf2 16V indsprøjtningsmanifold og
luftfiltersystem.
Kan man øge omdrejnings-begrænseren
Kan nemlig mærke at den har mere at give af, det er ikke bare for at den skal
løbe ud i omdrejningerne for så havde det jo været lige meget

Har hørt at man kan få en Powerchip der vil øge omdrejninger, til ikke så mange penge. (Men hvor)????
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#2 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Der er en fejl et sted. Begrænseren skal ikke sidde så lavt.

Trækker den ellers som den skal?
En makker og jeg skiftede motor i en 16V, og den gik ikke helt som vi ville have den til.
Vores første tanke var at tandremmen sad en tak forkert, da der ingen mærke var på krumtapshjulet - Vi havde blot haft et stykke svejsetråd i cylinder 1, for at finde TDC, derefter stillede vi knasten på mærkerne, hang remmen på, tørnede pr. håndkraft, intet gik på. Så startede vi skidtet. Vi prøvede derefter at flytte knasten hhv et ryk frem, og et tilbage - Igen blev der tørnet et par omgange med håndkraft, inden vi startede.

Nå, vi havde efterhånden brugt noget tid på det skidt, og den kørte stadig ikke ordentlig.
Vi tog os en pilsner, og stod og kiggede ned i motorrummet - Der opdager vi et stik der hænder løst, og et der er monteret på blokken er akkurat ens, bortset fra farven! - Vi byttede stikkene, også skal jeg lige love for den spandt. Hvad stikkene var/er til, og hvorfor der hang et løst, har jeg ingen idé om.. Stikket sidder lige over gearkassen, nærmest ind i siden af motorblokken.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
pug16
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 feb 2005, 11:05

#3 Indlæg af pug16 »

måske din lambdasonde den er gal med, har oplevet noget lign. på en passat med defekt lambda, den går i nødprogram og kan derefter ikke gå over omkring 5000 omdr.
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af martin306xsi »

Prøv at tjek om tandremmen står på mærkerne også det i strømfordeleren, det er sikkert der den er gal.
Mvh Martin
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#5 Indlæg af Wildert »

Er det Golf 3-boksen i bruger, eller er det det mekaniske system fra 2'eren - og i såfald er det K-Jet'en, eller KE-Jet'en? (KR eller PL motor det stammer fra - med eller uden lambda) - eller er det en helt anden motorstyring...

Detaljer...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
MK5 RS Turbo
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 20 jul 2005, 00:44
Geografisk sted: Næsten i Tyskland

#6 Indlæg af MK5 RS Turbo »

Hvis der er en alm gammeldags strømfordeler på kan det faktisk være rotoren der driller... har jeg haft på min RS T.
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#7 Indlæg af Dagooz »

Har oplevet det var dårlige/slidte tændrør der foråesagede noget lignende.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#8 Indlæg af Spar-mig »

det er ikke sådan at begrænseren sidder i rotoren som på de gamle GTI 8V
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#9 Indlæg af Wildert »

Nix - tændingssystem - separat system med boks der tager signal fra bankesensor - gælder både 8V og 16V.
Dog ikke 8V med Digifant - her er det indbygget i selve styreboksen.

Men måske forfatteren til tråden gad og vende tilbage?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#10 Indlæg af Carsten »

Jeg vil nærmest sige det ku lyde som at krumtapsensoren havde noget at gøre med det der, men det ved jeg faktisk ikke engang om der sidder på sådan en.
Jeg har bare selv prøvet det samme problem med den gik i begrænser for tidligt på min Kadett 2.0 16V'er, der var det sensoren der var defekt.

Kan være problemet også opstår ved at bytte rundt på et par stik.
Besvar