Omdrejnings-begrænsning slår til ved 5500 omdr.
Redaktør: Moderatorer
-
turbo-thomas
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 11 sep 2007, 21:21
Omdrejnings-begrænsning slår til ved 5500 omdr.
Kan det være rigtigt, eller er der fejl i systemet et sted.
Det er en Golf2 GTI 16V.
Motoren er fra en golf3 2,0 16V med Golf2 16V indsprøjtningsmanifold og
luftfiltersystem.
Kan man øge omdrejnings-begrænseren
Kan nemlig mærke at den har mere at give af, det er ikke bare for at den skal
løbe ud i omdrejningerne for så havde det jo været lige meget
Har hørt at man kan få en Powerchip der vil øge omdrejninger, til ikke så mange penge. (Men hvor)????
Det er en Golf2 GTI 16V.
Motoren er fra en golf3 2,0 16V med Golf2 16V indsprøjtningsmanifold og
luftfiltersystem.
Kan man øge omdrejnings-begrænseren
Kan nemlig mærke at den har mere at give af, det er ikke bare for at den skal
løbe ud i omdrejningerne for så havde det jo været lige meget
Har hørt at man kan få en Powerchip der vil øge omdrejninger, til ikke så mange penge. (Men hvor)????
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Der er en fejl et sted. Begrænseren skal ikke sidde så lavt.
Trækker den ellers som den skal?
En makker og jeg skiftede motor i en 16V, og den gik ikke helt som vi ville have den til.
Vores første tanke var at tandremmen sad en tak forkert, da der ingen mærke var på krumtapshjulet - Vi havde blot haft et stykke svejsetråd i cylinder 1, for at finde TDC, derefter stillede vi knasten på mærkerne, hang remmen på, tørnede pr. håndkraft, intet gik på. Så startede vi skidtet. Vi prøvede derefter at flytte knasten hhv et ryk frem, og et tilbage - Igen blev der tørnet et par omgange med håndkraft, inden vi startede.
Nå, vi havde efterhånden brugt noget tid på det skidt, og den kørte stadig ikke ordentlig.
Vi tog os en pilsner, og stod og kiggede ned i motorrummet - Der opdager vi et stik der hænder løst, og et der er monteret på blokken er akkurat ens, bortset fra farven! - Vi byttede stikkene, også skal jeg lige love for den spandt. Hvad stikkene var/er til, og hvorfor der hang et løst, har jeg ingen idé om.. Stikket sidder lige over gearkassen, nærmest ind i siden af motorblokken.
Trækker den ellers som den skal?
En makker og jeg skiftede motor i en 16V, og den gik ikke helt som vi ville have den til.
Vores første tanke var at tandremmen sad en tak forkert, da der ingen mærke var på krumtapshjulet - Vi havde blot haft et stykke svejsetråd i cylinder 1, for at finde TDC, derefter stillede vi knasten på mærkerne, hang remmen på, tørnede pr. håndkraft, intet gik på. Så startede vi skidtet. Vi prøvede derefter at flytte knasten hhv et ryk frem, og et tilbage - Igen blev der tørnet et par omgange med håndkraft, inden vi startede.
Nå, vi havde efterhånden brugt noget tid på det skidt, og den kørte stadig ikke ordentlig.
Vi tog os en pilsner, og stod og kiggede ned i motorrummet - Der opdager vi et stik der hænder løst, og et der er monteret på blokken er akkurat ens, bortset fra farven! - Vi byttede stikkene, også skal jeg lige love for den spandt. Hvad stikkene var/er til, og hvorfor der hang et løst, har jeg ingen idé om.. Stikket sidder lige over gearkassen, nærmest ind i siden af motorblokken.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
MK5 RS Turbo
- Nyt Medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 20 jul 2005, 00:44
- Geografisk sted: Næsten i Tyskland
-
Spar-mig
- Nyt Medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29
det er ikke sådan at begrænseren sidder i rotoren som på de gamle GTI 8V
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Carsten
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Jeg vil nærmest sige det ku lyde som at krumtapsensoren havde noget at gøre med det der, men det ved jeg faktisk ikke engang om der sidder på sådan en.
Jeg har bare selv prøvet det samme problem med den gik i begrænser for tidligt på min Kadett 2.0 16V'er, der var det sensoren der var defekt.
Kan være problemet også opstår ved at bytte rundt på et par stik.
Jeg har bare selv prøvet det samme problem med den gik i begrænser for tidligt på min Kadett 2.0 16V'er, der var det sensoren der var defekt.
Kan være problemet også opstår ved at bytte rundt på et par stik.
