Hey, fandt et turbokit på focus sport, men der står at det passer til en ford focus med en 2.0 duratec motor. Vil det passe på en Focus 2.0 Zetec?
Jeg ved at det passer på en Focus ST170 som kører med en duratec motor.
ST170 manifolden passer direkte over på en zetec motor. Så delene burde passe på en zetec motor? Men er der noget der hindre mig i at sætte sådan et kit på engang når man får pengene til det?
JerrilD skrev:Hey, fandt et turbokit på focus sport, men der står at det passer til en ford focus med en 2.0 duratec motor. Vil det passe på en Focus 2.0 Zetec?
Jeg ved at det passer på en Focus ST170 som kører med en duratec motor. ST170 manifolden passer direkte over på en zetec motor. Så delene burde passe på en zetec motor? Men er der noget der hindre mig i at sætte sådan et kit på engang når man får pengene til det?
Lige så du ved det, så er Focus ST170 også en Zetec, Ford har bare fået den åndsvage ide at alle motorer skal hedde Duratec idag, mht. til dit spørgsmål så tror jeg at du skal kontakte Focus Sport, det vil de nok være de bedste til at svare dig på, der er jo osse noget eletronik der skal passe sammen...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.
Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.
Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også
du skal da også have en motor og en focus RS gearbox..
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.
Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også
du skal da også have en motor og en focus RS gearbox..
hehe ja det lyder dyrt
Men spurgte på focusfanatics.com og de sagde at den ikke vil passe Den vil ikke komme til at fungere.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Det er fordi på de duratec motore som de vist kører med overthere. Der sidder Indsugningen foran hvor min udstødningsmanifold sidder.
Men har måske fundet noget interssant på massivespeedsystems.com
Ready for REAL tire smoking power in your Zetec Focus? Coming soon from Massive - The Thrustt Turbo Kit!!! Featuring the best components available - Custom Massive Garret turbos, cast manifold, 2.5 Inch charge piping, 2.5 Inch downpipe, BIG front mount intercooler, real HKS super sequential blow off valve, high quality multi layer reinforced silicone couplers, larger injectors, true 3 Inch inlet and MAF setup, the works!!!
prisen er dog ukent lige pt.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Men hvad synes du om dalle´s motor? Problemet er bare jeg ikke har penge til at købe for 11k + det løse fortiden. Har lige nogel andre ting som skal laves først. Men er ved at gå og spare lidt op til et turbokit
hehe
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)