Turbo Kit Fra Focussport? Duratec vs Zetec?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Turbo Kit Fra Focussport? Duratec vs Zetec?

#1 Indlæg af JerrilD »

Hey, fandt et turbokit på focus sport, men der står at det passer til en ford focus med en 2.0 duratec motor. Vil det passe på en Focus 2.0 Zetec?

Jeg ved at det passer på en Focus ST170 som kører med en duratec motor.
ST170 manifolden passer direkte over på en zetec motor. Så delene burde passe på en zetec motor? Men er der noget der hindre mig i at sætte sådan et kit på engang når man får pengene til det?

http://www.focussport.com/turbocharger.htm

Undskylder de mange dumme spørgsmål :damn:
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

Re: Turbo Kit Fra Focussport? Duratec vs Zetec?

#2 Indlæg af Ravnen »

JerrilD skrev:Hey, fandt et turbokit på focus sport, men der står at det passer til en ford focus med en 2.0 duratec motor. Vil det passe på en Focus 2.0 Zetec?

Jeg ved at det passer på en Focus ST170 som kører med en duratec motor.
ST170 manifolden passer direkte over på en zetec motor. Så delene burde passe på en zetec motor? Men er der noget der hindre mig i at sætte sådan et kit på engang når man får pengene til det?

http://www.focussport.com/turbocharger.htm

Undskylder de mange dumme spørgsmål :damn:


Lige så du ved det, så er Focus ST170 også en Zetec, Ford har bare fået den åndsvage ide at alle motorer skal hedde Duratec idag, mht. til dit spørgsmål så tror jeg at du skal kontakte Focus Sport, det vil de nok være de bedste til at svare dig på, der er jo osse noget eletronik der skal passe sammen...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#3 Indlæg af JerrilD »

Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

møffe skrev:
JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.


Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? :) Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

JerrilD skrev:
møffe skrev:
JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.


Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? :) Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også :)
du skal da også have en motor og en focus RS gearbox.. :lusket:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#7 Indlæg af JerrilD »

møffe skrev:
JerrilD skrev:
møffe skrev:
JerrilD skrev:Jeg mener det har noget at gøre med toppen at de kalder en ST170 for en Duratec? Et eller andet med knasterne? Jeg kan heller ikke se hvorfor at det der kit ikke vil passe på min zetec motor :)
yeps. en St170 har variabel knast timing. men ellers er det samme motor.


Mon ikke det turbokit passer på, selv om min ikke har sådan nogle knaster? :) Har skrevet til focus sport, så må vente svar fra dem også :)
du skal da også have en motor og en focus RS gearbox.. :lusket:


hehe ja det lyder dyrt ;)

Men spurgte på focusfanatics.com og de sagde at den ikke vil passe :( Den vil ikke komme til at fungere.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

kom til at slette det der skulle stå.... en 2,3 motor
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#9 Indlæg af JerrilD »

Det er fordi på de duratec motore som de vist kører med overthere. Der sidder Indsugningen foran hvor min udstødningsmanifold sidder.
Men har måske fundet noget interssant på massivespeedsystems.com

Ready for REAL tire smoking power in your Zetec Focus? Coming soon from Massive - The Thrustt Turbo Kit!!!
Featuring the best components available - Custom Massive Garret turbos, cast manifold, 2.5 Inch charge piping, 2.5 Inch downpipe, BIG front mount intercooler, real HKS super sequential blow off valve, high quality multi layer reinforced silicone couplers, larger injectors, true 3 Inch inlet and MAF setup, the works!!!


prisen er dog ukent lige pt.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#10 Indlæg af JerrilD »

eller måske noget her fra :)

http://www.xiosmotorworks.com/focus_tur ... kits.html#


Men hvad synes du om dalle´s motor? Problemet er bare jeg ikke har penge til at købe for 11k + det løse fortiden. Har lige nogel andre ting som skal laves først. Men er ved at gå og spare lidt op til et turbokit :)

hehe
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar