landcruiser

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

landcruiser

#1 Indlæg af vognbjerg »

har en kammi med såen en toyota 2,8td tror jeg det er...

hva kan man gi den af ladetryk..?
kører pt. 0,4 bar..

vil en intercool hjælpe på noget?

kan man mont blowoff.. (for lyden om ikk andet.. )
Brugeravatar
Thommy
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa

#2 Indlæg af Thommy »

2,8td. det kan jeg ik få til at passe nogle steder. da ifølge autodata ikke findes en 2,8td. det nærmeste der er. er en 2,4D Turbo og en 3,0D Turbo.

men tror det er letter hvis du skriver hva det er for en model af landcruiserne han har
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#3 Indlæg af vognbjerg »

det er så en 2,4td

(derfor jeg skrev tror jeg nok )
:wink:
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Det er en 2.4 TD 4 benet maskine. Kan ik lige huske motorkoden på den...

En IC vil hjælpe en del på en diesel, og mener, er ik helt sikker, men mener at den kan nappe 0.8-1 bar hvis pumpen selvfølgelig også skrues med op...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Thommy
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa

#5 Indlæg af Thommy »

okay.. jeg skal nok bare læse inlæget noget grundiger..

min ifølge autodata. køre de med 0,61 - 0,81 bar. i std. lade tryk.
men kendet et par stykker der har køre med samme motor.
de har kørt med 1,0 - 1,3bar men intercooler på.
så er den ved at være noget sjover at køre i. end når den er std.
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

Lj70

#6 Indlæg af Spirillen »

Motorkoden hedder 2LT, turboen er en CT20, hvis det er vigtigt, ja den skal lade 0,5-0,8bar.
Men hvis den kun lader med 0,4bar, har den garanteret fået "hareskår", en revne fra wastegaten ud til afgangen, så trykket fiser "ved siden af".
Det sker rigtig tit på CT20eren(faktisk hovedårsagen til at LJ70eren tit er en sløv spand), prøv at afmontere slangen til WG, hvis den stadig ikke vil op i tryk, er den færdig.

Når i skal skifte den alligevel, er det bare på med en TB03 fra en volvo, eller lign. så skal den nok give tryk, den virker, og holder meget bedre end den originale turbo.

Mvh
Palle
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#7 Indlæg af vognbjerg »

oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#8 Indlæg af ae86 »

vognbjerg skrev:oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??


Og den ville du så styre hvordan ??

Da det er en diesel har du jo ikke noget gasspjæld og dermed ikke noget vacuum signal (det tages mellem et lukket gasspjæld og motoren der sørger for suget)

Jeg har set et par "brian'er" der har monteret det med en kontakt på gasspjældet og så noget med bremseforstærker vacumpumpen der så kommer til at stå for vacuum'et men det er og bliver en Brian løsning

Brug istedet pengene på en orgentlig IC
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#9 Indlæg af Slavteren »

det er ikke automatisk at en diesel ikke har noget gasspjæld.. en kamis hj60'er med eftermonteret turbo er der nemlig gasspjæld, og vi har snakiket om at montere blowoff, da du ved heftig kørsel kan høre turboen stalle.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#10 Indlæg af vognbjerg »

ae86 skrev:
vognbjerg skrev:oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??


Og den ville du så styre hvordan ??



spurgte jo netop fordi jeg var i tvivl :hrmpf:
Besvar