landcruiser
Redaktør: Moderatorer
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk
landcruiser
har en kammi med såen en toyota 2,8td tror jeg det er...
hva kan man gi den af ladetryk..?
kører pt. 0,4 bar..
vil en intercool hjælpe på noget?
kan man mont blowoff.. (for lyden om ikk andet.. )
hva kan man gi den af ladetryk..?
kører pt. 0,4 bar..
vil en intercool hjælpe på noget?
kan man mont blowoff.. (for lyden om ikk andet.. )
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
Lj70
Motorkoden hedder 2LT, turboen er en CT20, hvis det er vigtigt, ja den skal lade 0,5-0,8bar.
Men hvis den kun lader med 0,4bar, har den garanteret fået "hareskår", en revne fra wastegaten ud til afgangen, så trykket fiser "ved siden af".
Det sker rigtig tit på CT20eren(faktisk hovedårsagen til at LJ70eren tit er en sløv spand), prøv at afmontere slangen til WG, hvis den stadig ikke vil op i tryk, er den færdig.
Når i skal skifte den alligevel, er det bare på med en TB03 fra en volvo, eller lign. så skal den nok give tryk, den virker, og holder meget bedre end den originale turbo.
Mvh
Palle
Men hvis den kun lader med 0,4bar, har den garanteret fået "hareskår", en revne fra wastegaten ud til afgangen, så trykket fiser "ved siden af".
Det sker rigtig tit på CT20eren(faktisk hovedårsagen til at LJ70eren tit er en sløv spand), prøv at afmontere slangen til WG, hvis den stadig ikke vil op i tryk, er den færdig.
Når i skal skifte den alligevel, er det bare på med en TB03 fra en volvo, eller lign. så skal den nok give tryk, den virker, og holder meget bedre end den originale turbo.
Mvh
Palle
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
vognbjerg skrev:oki.. najs nok drenge..
nyttig info...
hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??
Og den ville du så styre hvordan ??
Da det er en diesel har du jo ikke noget gasspjæld og dermed ikke noget vacuum signal (det tages mellem et lukket gasspjæld og motoren der sørger for suget)
Jeg har set et par "brian'er" der har monteret det med en kontakt på gasspjældet og så noget med bremseforstærker vacumpumpen der så kommer til at stå for vacuum'et men det er og bliver en Brian løsning
Brug istedet pengene på en orgentlig IC
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk