Benzin trykket falder...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Benzin trykket falder...

#1 Indlæg af kepsus »

Hej jeg vil hører om i har nogle gode ider til hvorfor min brændstof tryk falder, når jeg lader med mere end 0,5-0,6. Det starter med at stige fint fra 3 bar til ca 3.4men så falder det lidt i stedet for at stige.

Jeg har prøvet at skifte brædstofregulator (til en FSE), og tjekket at vakum slangen til den er tæt osv.

Bilen er en fiat coupe med 550cc dyser og en walbro 255lph brændstof pumpe.

hvis jeg eksl i togang skruer op for benzin regulator kan pumpen sagtens levere eks 5-6 bar. Så det virker mere som om den ikke kan føde/flow når dyserne begynder at hælde benz ind, skal man begynde at kigge efter større slange fra pumpe til fuel rail eller...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Prøv at måle hvor mange volt pumpen får, når den er belastet.
Benzinfiltrene hvor gamle er de?
Pumpen sidder den i tanken?
og isåfald sidder den langt nok væk fra bunden af tanken?

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

Nu ved jeg ikke vildt meget om emnet, men det du beskriver lyder mest af alt som en slidt/defekt pumpe eller noget så simpelt som tilstoppet filter? Jeg mener Coupé Fiat har pumpen nedsænket i tanken (ret mig hvis jeg tager fejl) og der sidder filteret sammen med pumpen i tanken.
Vh. Anders
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#4 Indlæg af kepsus »

Hej igen og tak for svarene, Pumpen (som er nede i tanken)er rimlig ny (1 år) og jeg har lige skiftet filteret, og jeg har trykket plus direkte fra batteriet (med relæ og en sikring) så jeg er sikker på at der er strøm nok til den.

Pumpen burde sidde ok i forhold til hvor langt nede den sidder i tanken
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#5 Indlæg af kepsus »

benzin rør osv burde vel kunne levere nok benzin tror i ik? jeg har kigge efter om ders kulle være nogen knæk eller andet
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Som morten skriver, nok god ide stadig måle volt til pumpen, bare for udelukke det...
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#7 Indlæg af kepsus »

ja, undskyld hvis jeg ikke fi forklaret det , men jeg har målt det. Det gjorde jeg da jeg trak en ny +ledning til pumpen for at sikre mig det
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

det er jo ikke for at større rør koster alverden, har du en indvendig størrelse på røret du kan dele med os andre? ellers hvad med din dyssebro? kan det være en flaskehals
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#9 Indlæg af kepsus »

nej, det er noge nylon/plastic rør , men jeg kan tage den udvendigemål...
jeg ved godt det ikke er så dyrt at skifte, men hvis i ikke mener at var problemmet vil jeg da gerne ungå det... Om dysebroen er et problem, ved jeg ikke...,
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

bare kom med nogle mål . og hvor mange HK du forventer at ramme. mon ikke der er nogen der kan hjælpe så. jo mere info jo bedre.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar