teknisk sprøgsmål

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

teknisk sprøgsmål

#1 Indlæg af JerrilD »

Hvordan skal jeg forstå denne?

just check your compression. Zetec compression is 1:9.6 in the U.S., but is 1:10 in Europe. May need to check with Powerworks how you'll go with the higher compression

Hvordan laver man evt sådan en modifikation?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#2 Indlæg af uno »

Hvilken modifikation vil du lave??

Der står bare at amerikanerversionen kun har 9.6 i kompresion for at bruge deres tynde benzin og vores model har 10.0 fordi vi har højere oktan i vores benzin
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#3 Indlæg af JerrilD »

uno skrev:Hvilken modifikation vil du lave??

Der står bare at amerikanerversionen kun har 9.6 i kompresion for at bruge deres tynde benzin og vores model har 10.0 fordi vi har højere oktan i vores benzin


Har overvejet en kompressor til focusen, en fra powerworks.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#4 Indlæg af needspeed »

De skriver jo bare at du skal høre powerworks ad om din motor kan bruges med den højere kompression.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

needspeed skrev:De skriver jo bare at du skal høre powerworks ad om din motor kan bruges med den højere kompression.


Okay takker, er der på nogen måde man kan sænke den hvis det er?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

JerrilD skrev:
needspeed skrev:De skriver jo bare at du skal høre powerworks ad om din motor kan bruges med den højere kompression.


Okay takker, er der på nogen måde man kan sænke den hvis det er?

Stemplerne, eller hvad der nu gør forskellen fra us modellen, er det mest åbenlyse valg.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#7 Indlæg af JerrilD »

skrev til powerworks og de skrev.

Yes it will, but you will need to get it tuned over there
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar