Turbo på M20 2,7.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kenneth sinding sørensen
Nyt Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 jun 2007, 21:40
Geografisk sted: Herning

Turbo på M20 2,7.

#1 Indlæg af Kenneth sinding sørensen »

Hejsa.
Jeg er igang med et turbo projekt på min Bmw e30, som ca skal ende på 300Hk.
Men min moter er en M20 Eta med de høje stempler (10½.1) jeg har så lige købt en mellemlægnings pakning som er 2mm tyk. Vil det sænke min kompresion nok til at køre med tryk?

Er der nogen der ved hvad slaglængden er på en eta motor er?
fiskerendk
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 07 jun 2004, 15:08

#2 Indlæg af fiskerendk »

Jeg tror umiddelbart ikke det er nok. Hvad top kører du med på den eta?
325 eller 320 top?

Slaglængden på en eta er 81mm
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

hmm.. herning er jo hjemmebane.. har du snakket med viborgautoteknik, ole kan sikkert hjælpe med data
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#4 Indlæg af RSV »

Hvis din motor originalt er 10,5 :1 og slaglængden er 81mm vil kompr. efter yderlige 2mm pakning være ca.8,3 :1 det er nok til omkring en bar
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kenneth sinding sørensen
Nyt Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 jun 2007, 21:40
Geografisk sted: Herning

#5 Indlæg af Kenneth sinding sørensen »

RSV skrev:Hvis din motor originalt er 10,5 :1 og slaglængden er 81mm vil kompr. efter yderlige 2mm pakning være ca.8,3 :1 det er nok til omkring en bar


Okay det lyder jo perfekt.

Hvilken turbo til rimelige penge, vil i råde mig til at købe.
Det skal være med T3 udtag til udstødnings manifold,
og med intern wastegate.
Der bliver monteret ms motorstyring.
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#6 Indlæg af zoolander »

du kan nemt lade over en bar med 8:1, har selv gjort det, køb en gt28r ved turbomotor.dk.
super turbo til din motor, kobling købes ved pff
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

#7 Indlæg af amby »

hej kenneth

Jeg har en turbo tilsalg. helt ny og aldrig brugt.. det er en T3super60 nok til omkring 350 hk..

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=50802057

du kan få den til 3100kr.. !!

-Amby
MVH Anders Amby
Kenneth sinding sørensen
Nyt Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 jun 2007, 21:40
Geografisk sted: Herning

#8 Indlæg af Kenneth sinding sørensen »

zoolander skrev:du kan nemt lade over en bar med 8:1, har selv gjort det, køb en gt28r ved turbomotor.dk.
super turbo til din motor, kobling købes ved pff


Der står på turbomotor.dk at en gt28r er til motorére mellem 1,3l og 2,0l og min er jo en 2,7l.
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#9 Indlæg af zoolander »

det er sku da også rigtigt, må have skrevet forkert, så køb en t4 derfra, den kørte jeg med, 1 bar ved 2400 omdr, så går det pludseligt rigtig stærkt
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#10 Indlæg af grydesvamp »

den der super t70 er ikke nogen ringe turbo måske lidt sløv til at lave tryk men det er jo heller ingen kuglelejelader ;)

og hvis du skulle gå hen og blive træt af den er 3100kr ikke mange penge ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar