207 Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mikael pug 207 GT
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14

207 Turbo

#1 Indlæg af mikael pug 207 GT »

Hejsa. Vi har fået monteret rustfrit indsugningsrør med pipercross filter, samt lavet rustfri udstødning i 2,5" og så er den blevet chippet som den første i danmark, af Landberg. Det giver så 190hk samt 290nm. Den originale IC er meget lille, faktisk tror jeg at det er den samme som bliver brugt på en HDI. hvor meget mon man vil vinde, ved at få lavet en god stor en, samt lavet rustfrie trykrør, og så et større forrør med en 400celles sportskat? Den skal jo så lige køres ind igen bagefter. Hvad er jeres bud?

Mikael
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Uden at hæve ladetrykket vil du formegentlig se en 25-30 hk ekstra, men det afhænger af hvor dårligt Peugeot har lavet deres rørføring fra starten af.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#3 Indlæg af JPP »

Tror ikke den turbo + manifold kan klare meget mere (kun bedømt på hvad jeg har set visuelt på billeder af standard motor). Jeg ville sætte pengene på opgradering her sammen med ic, så kunne det blive spændende...

Ellers er det jo bare forlængelse af det vante 406 chip symdrom... masser af ladetryk og ingen effekt.
Besvar