Side 1 af 2
oljekjøler
: 05 aug 2007, 16:32
af Dalen
hallo, jeg skal nå montere min oljekjøler i mitt prosjekt. heldigvis er kjøleren ganske stor, noe som kanskje reduserer dette problemet.
men til saken:
den eneste plassen jeg har til overs er bak intercooleren og radiatoren, vil oljekjøleren få kald nok luft der bak??
fronten er desverre full
lurer på om noen har erfaringer eller synspunkter rundt dette..
: 05 aug 2007, 16:46
af Ravnen
Hvad med at lægge den ned, med en svag hældning, så langt nede som muligt, imellem motor og køler.
a
: 05 aug 2007, 17:06
af tonnilerche
scoop i motorhjelmen og så lade den sidde oppe et sted?
: 05 aug 2007, 18:58
af JPP
Evt. få fat i en lang smal oliekøler og hæng den på chassiet under køleren. Har samme problem med min 205. Her fandt jeg en der er ca 5 cm høj og 40 cm lang. Ellers kan du jo også bruge den som standard sidder på en 205 GTI den er ca 7cm høj og 15cm lang - altså ikke voldsom stor (ikke plads i min front når ic er monteret).
Men som du selv er inde på så har 405 en stor køler monteret og de fleste har vandkølet oliebøf, måske det kunne gøre det.
*** Men uanset hvad kunne det være vældig interessant at se lidt billeder fra dit projekt. SRI er 8v XU motor, ligesom min egen - så meget gerne uploade din peugeot ombygning under projekter

***
: 05 aug 2007, 22:05
af Ravnen
Hvis du vælger den løsning, kan du tage oliekøleren fra Bmw E30/34.
: 05 aug 2007, 22:09
af Dalen
takker for mange gode svar her!
oljekjøleren har jeg alt kjøpt, og den er 19-raders, så er litt vanskelig å plassere.
jeg får nok prøve å sette den loddrett bak radiatoren, det er snart eneste ledige plass i mitt motorrom.
ja, jeg kan sikkert legge bilen min ut på prosjektforumet her ja, men noen må si meg hvordan jeg legger til bilder på trådene her?
jeg får aldri det til å fungere..

: 05 aug 2007, 23:07
af JPP
Super, her er en guide til upload af billeder i forummet
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=15420
: 05 aug 2007, 23:13
af Kim Frederiksen
Ellers find en elblæser og smid på den, med en kontakt inde i kabinen!! når du så skal ud og lege lidt, flipper du lige kontakten så kommer der i hvert fald mere luft igennem end der ellers ville!! driftere bruger dette trick, da bilerne ofte ligger sidelæns og derfor ikke for særligt meget fartvind ind gennem fronten!
: 06 aug 2007, 17:23
af Dalen
måtte bare prøve å legge ut ett bilde på denne måten, takk for hjelpen!
litt for stort bilde for forumet kanskje men
Dette er i alle fall ett bilde av bilen jeg bygger en '97 mod 406 svti-motor i, med Electromotive RS innsprøtning, garret gt28rs, ic, 440-dyser, just weber benstrykkreg, gti1.9-kam(fra den gamle uten kat.), 605 2.0 innsug, hjemmelaget grenrør i rustfrittstål og masse mer.
jeg kan sikkert lage en prosjekttråd en dag jeg har tid..
: 06 aug 2007, 17:38
af JPP
Dalen skrev:...Dette er i alle fall ett bilde av bilen jeg bygger en '97 mod 406 svti-motor i, med Electromotive RS innsprøtning, garret gt28rs, ic, 440-dyser, just weber benstrykkreg, gti1.9-kam(fra den gamle uten kat.), 605 2.0 innsug, hjemmelaget grenrør i rustfrittstål og masse mer.
jeg kan sikkert lage en prosjekttråd en dag jeg har tid..
Nemlig, meget gerne oprette projekttråd så vi bl.a. kan se dit grenrør og opsætning
