oljekjøler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

oljekjøler

#1 Indlæg af Dalen »

hallo, jeg skal nå montere min oljekjøler i mitt prosjekt. heldigvis er kjøleren ganske stor, noe som kanskje reduserer dette problemet.

men til saken:
den eneste plassen jeg har til overs er bak intercooleren og radiatoren, vil oljekjøleren få kald nok luft der bak??
fronten er desverre full :shock:

lurer på om noen har erfaringer eller synspunkter rundt dette..
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Hvad med at lægge den ned, med en svag hældning, så langt nede som muligt, imellem motor og køler.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#3 Indlæg af tonnilerche »

scoop i motorhjelmen og så lade den sidde oppe et sted?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#4 Indlæg af JPP »

Evt. få fat i en lang smal oliekøler og hæng den på chassiet under køleren. Har samme problem med min 205. Her fandt jeg en der er ca 5 cm høj og 40 cm lang. Ellers kan du jo også bruge den som standard sidder på en 205 GTI den er ca 7cm høj og 15cm lang - altså ikke voldsom stor (ikke plads i min front når ic er monteret).

Men som du selv er inde på så har 405 en stor køler monteret og de fleste har vandkølet oliebøf, måske det kunne gøre det.

*** Men uanset hvad kunne det være vældig interessant at se lidt billeder fra dit projekt. SRI er 8v XU motor, ligesom min egen - så meget gerne uploade din peugeot ombygning under projekter :D ***
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#5 Indlæg af Ravnen »

Hvis du vælger den løsning, kan du tage oliekøleren fra Bmw E30/34.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#6 Indlæg af Dalen »

takker for mange gode svar her!

oljekjøleren har jeg alt kjøpt, og den er 19-raders, så er litt vanskelig å plassere.
jeg får nok prøve å sette den loddrett bak radiatoren, det er snart eneste ledige plass i mitt motorrom.

ja, jeg kan sikkert legge bilen min ut på prosjektforumet her ja, men noen må si meg hvordan jeg legger til bilder på trådene her?
jeg får aldri det til å fungere.. :?
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#7 Indlæg af JPP »

Super, her er en guide til upload af billeder i forummet http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=15420
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#8 Indlæg af Kim Frederiksen »

Ellers find en elblæser og smid på den, med en kontakt inde i kabinen!! når du så skal ud og lege lidt, flipper du lige kontakten så kommer der i hvert fald mere luft igennem end der ellers ville!! driftere bruger dette trick, da bilerne ofte ligger sidelæns og derfor ikke for særligt meget fartvind ind gennem fronten!
-- If it has wheels, I can race it --
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#9 Indlæg af Dalen »

Billede
måtte bare prøve å legge ut ett bilde på denne måten, takk for hjelpen!
litt for stort bilde for forumet kanskje men :|
Dette er i alle fall ett bilde av bilen jeg bygger en '97 mod 406 svti-motor i, med Electromotive RS innsprøtning, garret gt28rs, ic, 440-dyser, just weber benstrykkreg, gti1.9-kam(fra den gamle uten kat.), 605 2.0 innsug, hjemmelaget grenrør i rustfrittstål og masse mer.

jeg kan sikkert lage en prosjekttråd en dag jeg har tid..
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#10 Indlæg af JPP »

Dalen skrev:...Dette er i alle fall ett bilde av bilen jeg bygger en '97 mod 406 svti-motor i, med Electromotive RS innsprøtning, garret gt28rs, ic, 440-dyser, just weber benstrykkreg, gti1.9-kam(fra den gamle uten kat.), 605 2.0 innsug, hjemmelaget grenrør i rustfrittstål og masse mer.

jeg kan sikkert lage en prosjekttråd en dag jeg har tid..


Nemlig, meget gerne oprette projekttråd så vi bl.a. kan se dit grenrør og opsætning :)
Besvar