karb til sprøjt - benzin pumpe
Redaktør: Moderatorer
-
krede
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 19 nov 2006, 21:58
karb til sprøjt - benzin pumpe
Hey, Jeg skal til at skifte dellortoerne ud med et sæt dbilas spjældhuse her i den nærmeste fremtid, og har lige et par spørgsmål i angående benzin pumpen.
Tanken er ikke bygget til sprøjt, og jeg skal derfor ha fundet en løsning mht indsprøjtningspumpen.
mig bekendt kan den ikke selv suge benzinen, men skal placeres under tanken, hvilket desværre ikke rigtigt kan lade sig gøre da den så i mit tilfælde alligevel først skal suge benzin op (udtraget er i toppen af tanken) for at det derefter kan løbe til pumpen.
Så nu er det jeg spørger :
1) Kan man evt løse problemet ved at montere pumpen lavt, og sætte en en vejsventil i fødeslangen så der altid vil stå en smule benzin ved tilgangen til pumpen?
2) Min tank er lavet af noget plastic/nylon halløj.. er det muligt at få "svejset" et udtag i bunden af den? og I så fald hvor/hvem?
3) Som den står nu er bilen forsynet med en elektrisk benzinpumpe i stedet for den originale mekaniske der havde den glimrende egenskab at blive utæt og pisse benzin ned på udstødningsmanifolden!.
Kan man evt bare sætte afgangen fra denne på tilgangen til indsprøjtningspumpen og så er det det? eller skal der en catch tank imellem? (der er meget dårlig plads til sådan en i motorrummet).
Tanken er ikke bygget til sprøjt, og jeg skal derfor ha fundet en løsning mht indsprøjtningspumpen.
mig bekendt kan den ikke selv suge benzinen, men skal placeres under tanken, hvilket desværre ikke rigtigt kan lade sig gøre da den så i mit tilfælde alligevel først skal suge benzin op (udtraget er i toppen af tanken) for at det derefter kan løbe til pumpen.
Så nu er det jeg spørger :
1) Kan man evt løse problemet ved at montere pumpen lavt, og sætte en en vejsventil i fødeslangen så der altid vil stå en smule benzin ved tilgangen til pumpen?
2) Min tank er lavet af noget plastic/nylon halløj.. er det muligt at få "svejset" et udtag i bunden af den? og I så fald hvor/hvem?
3) Som den står nu er bilen forsynet med en elektrisk benzinpumpe i stedet for den originale mekaniske der havde den glimrende egenskab at blive utæt og pisse benzin ned på udstødningsmanifolden!.
Kan man evt bare sætte afgangen fra denne på tilgangen til indsprøjtningspumpen og så er det det? eller skal der en catch tank imellem? (der er meget dårlig plads til sådan en i motorrummet).
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Er der ikke et "tanklåg" med adgang til føler??
Sæt en pumpe ind i tanken....via dette "låg". Monter samtidigt en studs i låget til retur.
Dum ide at lave en brændstoppumpe cirkulere samme lille mængde bensin igen og igen. Den varmer bensinen....
Sæt en pumpe ind i tanken....via dette "låg". Monter samtidigt en studs i låget til retur.
Dum ide at lave en brændstoppumpe cirkulere samme lille mængde bensin igen og igen. Den varmer bensinen....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
krede
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 19 nov 2006, 21:58
Halløj HenrikGM, og tak for svaret.
Jo det er ganske rigtigt med "tanklåg"... Og det er nok også den bedste løsning dt du foreslår, da det både vil "spare" fødepumpen væk og samtidig give mere plads i motorrummet..... hvor benzintanken i øvrigt også er placeret, så det med at varme benzinen op klarer vi fint allerede
Eneste ærgelige er at jeg allerede har købt mig en benzinpumpe..... må lige høre bosch om den kan bruges i tanken eller om den kun er til "udvortes" brug
Jo det er ganske rigtigt med "tanklåg"... Og det er nok også den bedste løsning dt du foreslår, da det både vil "spare" fødepumpen væk og samtidig give mere plads i motorrummet..... hvor benzintanken i øvrigt også er placeret, så det med at varme benzinen op klarer vi fint allerede
Eneste ærgelige er at jeg allerede har købt mig en benzinpumpe..... må lige høre bosch om den kan bruges i tanken eller om den kun er til "udvortes" brug
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Det med og varme benzin op er squ noget lort, det koster mange hk.
Prøvede det med en rallyvogn, hvor der jo er ret lille tank, og hvis så pumpe er rigelig stor, og der er en masse retur benzin, forsvinder der lige pludselig 30-40 hk, og de kommer ikke igen før der er kommet frisk benzin i...
Prøvede det med en rallyvogn, hvor der jo er ret lille tank, og hvis så pumpe er rigelig stor, og der er en masse retur benzin, forsvinder der lige pludselig 30-40 hk, og de kommer ikke igen før der er kommet frisk benzin i...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
krede
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 19 nov 2006, 21:58
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Det med og varme benzin op er squ noget lort, det koster mange hk.
Prøvede det med en rallyvogn, hvor der jo er ret lille tank, og hvis så pumpe er rigelig stor, og der er en masse retur benzin, forsvinder der lige pludselig 30-40 hk, og de kommer ikke igen før der er kommet frisk benzin i...
Tja... der er ikke rigtigt noget at gøre ved det.. sådan er bilen nu engang konstrueret.
Jeg ahr godt nok set et par stykker hvor tanken var blevet flyttet op i snuden i stedet.. men det for man nok aldrig synet i DK.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvad med en fuel pot det er hvad jeg har lavet til ladaen denne gang og det skulle meget gerne virke
fra den originale tank suges benzinen via en fødepumpe (lavtryk) over i den fuel pot (lille ekstra tank på 1,5-2 litter) fra denne tank laves så en retur til den originale tank.'
så har vi cirkulation så langt så godt
din fine nye bosch pumpe monteres så sådan at denne kan suge frit fra bunden af den lille tank og returen fra motorrummet føres så tilbage til den lille tank.
det fylder lidt men har samtidig den effekt at man kan køre ræs med selv meget lidt i tanken da den lille tank næsten altid vil være fyldt.
fra den originale tank suges benzinen via en fødepumpe (lavtryk) over i den fuel pot (lille ekstra tank på 1,5-2 litter) fra denne tank laves så en retur til den originale tank.'
så har vi cirkulation så langt så godt
din fine nye bosch pumpe monteres så sådan at denne kan suge frit fra bunden af den lille tank og returen fra motorrummet føres så tilbage til den lille tank.
det fylder lidt men har samtidig den effekt at man kan køre ræs med selv meget lidt i tanken da den lille tank næsten altid vil være fyldt.
Fri bane fuld hane! 
-
krede
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 19 nov 2006, 21:58