Hey alle...
Ville lige høre hvor tykt et kabel jeg bør vælge, når jeg vil flytte mit batteri til bagagerummet fremfor placeringen lige op af udstødningen...?
Jeg havde forventet at smide en sikring på omkring 150amp på, eventuelt lig noget man bruger til anlæg for at være på den sikre side...
Nogen der har forslag?
På forhånd tak! Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Jeg lytter lige med her.. Og hører gerne tips omkring træk af kablet, gennem bilen eller under bilen? Og hvordan mht syre"dampe" fra batteriet, er det nødvendigt med et tørbatteri?
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Saab-Daniel skrev:Ravnen, mener du 50mm2??? Det er da "pænt" stort... For det kan man da ikke købe sig fornuftigt til, kan man? Hvis ja, hvor? Daniel
FTZ plejer jeg at købe ved, alternativet er at bruge 35#, men det mener jeg ikke er stort nok, det siger min erfaring mig ihvertfald, når det skal være så langt, man kan dog godt nøjes med 35# som stelkabel, da det ikke er længere end 25-30cm.
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Vil give Darth ret. 50# og igennem bilen. Og det ik nødvendigt med et tørbatteri da det kun er vandet der fordamper fra et batteri. Og det er så lidt der fordamper i forvejen.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Jeg har 5,75 meter 35kvadrat viklet ind i min kabine, fra bagagerum til starter. Jeg tørnede mit 60 amps batteri tørt forleden, og ledningen var ikke i nærheden af anden temperatur, end den var før jeg begyndte, heller ikke i nærheden af polen eller starteren.
Jeg har ingen sikring på, jeg har været UFATTELIGT nøjsom med hvordan den er ført, og hver eneste gang den har været skildt ad i kabinen er hele ledningen tjekket igennem fra ende til anden for at se efter slemme steder. Har stadig ikke fundet nogen Jeg tror det kommer til at koste sikringer, at skulle drive en starter.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Runesm skrev:Jeg har 5,75 meter 35kvadrat viklet ind i min kabine, fra bagagerum til starter. Jeg tørnede mit 60 amps batteri tørt forleden, og ledningen var ikke i nærheden af anden temperatur, end den var før jeg begyndte, heller ikke i nærheden af polen eller starteren.
Jeg har ingen sikring på, jeg har været UFATTELIGT nøjsom med hvordan den er ført, og hver eneste gang den har været skildt ad i kabinen er hele ledningen tjekket igennem fra ende til anden for at se efter slemme steder. Har stadig ikke fundet nogen Jeg tror det kommer til at koste sikringer, at skulle drive en starter.
ja har jeg har også et 35kvardart fra bagarum til motor på min. og selv med en del tøren med starteren har jeg heller ikke oplevet varme ledninger endnu.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
På min bmw sidder det jo bag i fra ny af (e30 325i) Vil tror kablet er ca. 35 mm2. På sådan en går det indvendigt i bilen langs det ene panel, og går op og ud igennem toppedopladen. På sådan en vogn er det ingen sikring på.
Men ville nok også sætte en sikring på hvis man selv skulle lave noget.
Hvis du fandt dig et brugt kabel fra en bmw, så har du et krafigt kabel med en kraftig polsko i den ene ende, og sådan en fin holder med en "pol" på i den anden ende.