Bredbåndssonde placering?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lunøe
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 29 mar 2005, 12:12

Bredbåndssonde placering?

#1 Indlæg af lunøe »

Skal det sidde i manifoldt hvor de 4 rør går samme til turboen.

Eller i forrøret.

Det er på en turbo bil
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

På oversiden af forrøret, det andet bliver for varmt for den.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Hvis det er en vældigt varmt, så kan oversiden af forøret endda være for varmt hvis det er en hårdt presset motor, især galt hvis modtrykket er højt.

Ydersiden af en bøjning er måske ikke SÅ god en placering ud fra et max-flow synspunkt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
AzZe
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 19 jun 2006, 22:23
Geografisk sted: 8300

#4 Indlæg af AzZe »

Er lige med på en lytter, jeg er nemlig også itvivl om hvor jeg skal montere min wideband sonde til mit vems ur...

Havde egentlig regnet med at montere den i albuen ~ 10-15 cm fra turbinehuset, men udfra hvad i skriver så vil det være for varmt for sonden?
A-B mitsubishi colt 1.6 glx
Sommerferiebil vw T25 1.9 boxer
Projektbil nissan 200 sx rs13
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#5 Indlæg af Ravnen »

You got it!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#6 Indlæg af mh »

http://www.innovatemotorsports.com/vide ... ntent.html

lyt ordenligt efter fra 1:24 til 3:35 i filmen og du har dit svar...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#7 Indlæg af ae86 »

Fra Bosch motorsports LSU 4.x datablad

Installation instructions
The Lambda sensor should be installed at a point
which permits the measurement of a representative
exhaust-gas mixture, and which does not exceed
the maximum permissible temperature. The sensor
is screwed into a mating thread and tightened with
50 … 60 Nm.
• Install at a point where the gas is as hot as
possible.
• Observe the maximum permissible
temperatures.
• As far as possible install the sensor vertically,
whereby the electrical connections should
point upwards.
• The sensor is not to be fitted near to the
exhaust outlet so that the influence of the
outside air can be ruled out. The exhaust-gas
passage opposite the sensor must be free of
leaks in order to avoid the effects of leak-air.
• Protect the sensor against condensation water.
• The sensor body must be ventilated from the
outside in order to avoid overheating.
• The sensor is not to be painted, nor is wax to
be applied or any other forms of treatment.
Only the recommended grease is to be used for
lubricating the threads.
• The sensor receives the reference air through
the connection cable. This means that the
connector must be clean and dry. Contact
spray, and anti-corrosion agents etc. are
forbidden.
The connection cable must not be soldered. It must
only be crimped, clamped, or secured by screws.

http://www.bosch-motorsport.com/pdf/sensors/lambda/LSU42.pdf
http://www.bosch-motorsport.com/pdf/sensors/lambda/LSU49.pdf
lunøe
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 29 mar 2005, 12:12

#8 Indlæg af lunøe »

Kan man ikke få en ting til at sætte på sensor, så den kan sidde i manifoldt??
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#9 Indlæg af Ravnen »

lunøe skrev:Kan man ikke få en ting til at sætte på sensor, så den kan sidde i manifoldt??


Det bliver du altså nødt til at udybe det der..
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#10 Indlæg af JPP »

lunøe skrev:Kan man ikke få en ting til at sætte på sensor, så den kan sidde i manifoldt??


Jeg mener at være faldet over en form for "hætte" der kan tilføjes selve sonden for varmt miljø. Men hæng mig ikke op på det og tvivler henseendet er placering i manifold.
Besvar