Side 1 af 2

Eftermonteret turbo, brænder olie

: 22 jul 2007, 14:57
af tyson2
Hej, jeg har eftermonteret en turbo på min bmw. Problemet er at det kører fint de første 15-20minutter. Men så begynder den pludselig at brænde olie og ryge på fuld skrue.
Hvad kan problet være. For varm olie? Kører med 5-50 olie. Turboen er helt ny.

: 22 jul 2007, 15:03
af Morten VJ
Olieretur, blokeret krumtaps hus udluftning. Defekt temperatursensor.
Dårlig mapning, mulighederne er mange.

MVH

Morten

: 22 jul 2007, 15:10
af Ravnen
Hvilken turbo?

: 22 jul 2007, 15:13
af tyson2
Morten VJ skrev:Olieretur, blokeret krumtaps hus udluftning. Defekt temperatursensor.
Dårlig mapning, mulighederne er mange.

MVH

Morten


Ok, Krumtapsudluftningen går ud i det fri. temperatur sensorne virker. Den er ikke blevet chippet endnu, fordi jeg gerne lige ville være sikker på det virkede før jeg smider penge efter det. Jeg har stort set ikke haft den oppe og lave tryk. Oliereturen kunne det måske være, da den ik er helt optimal. den ligger næsten vandret i bunden hvor den går ind i blokken. men burde det ikke ryge konstant så?

: 22 jul 2007, 15:17
af tyson2
Ravnen skrev:Hvilken turbo?


Heh, det er en noname kinøjser turbo, men har da snakket med en der har en præcis magen til fra samme firma før jeg købte min. og den virker bare.

: 22 jul 2007, 15:21
af Ravnen
Har set det samme problem før i forbindelse med for lille/kringlet olieretur, men dette var på nogle 3K'er

: 22 jul 2007, 15:26
af tyson2
Oliereturen er 16mm og maks 10 cm lang, men det er svært og lave fald på hele vejen da min motor hælder lidt til den side returen sidder

: 22 jul 2007, 15:41
af John Sahl
tyson2 skrev:Oliereturen er 16mm og maks 10 cm lang, men det er svært og lave fald på hele vejen da min motor hælder lidt til den side returen sidder


Det er i mine øjne her du skal lede efter fejlen..

.

: 22 jul 2007, 15:43
af tyson2
Det vil jeg da prøve så.

: 22 jul 2007, 18:34
af TTA
kan det ikke være turbo der er ved og være færdig..