Eftermonteret turbo, brænder olie

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

Eftermonteret turbo, brænder olie

#1 Indlæg af tyson2 »

Hej, jeg har eftermonteret en turbo på min bmw. Problemet er at det kører fint de første 15-20minutter. Men så begynder den pludselig at brænde olie og ryge på fuld skrue.
Hvad kan problet være. For varm olie? Kører med 5-50 olie. Turboen er helt ny.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Olieretur, blokeret krumtaps hus udluftning. Defekt temperatursensor.
Dårlig mapning, mulighederne er mange.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#3 Indlæg af Ravnen »

Hvilken turbo?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#4 Indlæg af tyson2 »

Morten VJ skrev:Olieretur, blokeret krumtaps hus udluftning. Defekt temperatursensor.
Dårlig mapning, mulighederne er mange.

MVH

Morten


Ok, Krumtapsudluftningen går ud i det fri. temperatur sensorne virker. Den er ikke blevet chippet endnu, fordi jeg gerne lige ville være sikker på det virkede før jeg smider penge efter det. Jeg har stort set ikke haft den oppe og lave tryk. Oliereturen kunne det måske være, da den ik er helt optimal. den ligger næsten vandret i bunden hvor den går ind i blokken. men burde det ikke ryge konstant så?
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#5 Indlæg af tyson2 »

Ravnen skrev:Hvilken turbo?


Heh, det er en noname kinøjser turbo, men har da snakket med en der har en præcis magen til fra samme firma før jeg købte min. og den virker bare.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#6 Indlæg af Ravnen »

Har set det samme problem før i forbindelse med for lille/kringlet olieretur, men dette var på nogle 3K'er
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#7 Indlæg af tyson2 »

Oliereturen er 16mm og maks 10 cm lang, men det er svært og lave fald på hele vejen da min motor hælder lidt til den side returen sidder
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#8 Indlæg af John Sahl »

tyson2 skrev:Oliereturen er 16mm og maks 10 cm lang, men det er svært og lave fald på hele vejen da min motor hælder lidt til den side returen sidder


Det er i mine øjne her du skal lede efter fejlen..

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#9 Indlæg af tyson2 »

Det vil jeg da prøve så.
TTA
Medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 22 jun 2006, 21:14

#10 Indlæg af TTA »

kan det ikke være turbo der er ved og være færdig..
Hilsen Tommy Andersen
Besvar