??spjæld eller plenum??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

??spjæld eller plenum??

#1 Indlæg af zoolander »

Hvad giver mest på en suge motor, 1600 16v med skarp knast og ms.

Spjæld er 45 mm og trækker luft gennem hjelmen

og plenum er som til turbo bare med 70 mm spjæld og luft direkte udefra
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

skudt ud fra hoften vil jeg mene at spjældhusende giver lidt på toppen i effekt men måske er lidt svære at dossere i mellem området... og plenum løsningen vil kunne give lidt mere bundtræk og lettere dossering af mellem området... men alt med forbehold i form at udformning og længder på indsugnings rør osv.osv.
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#3 Indlæg af zoolander »

da det er en meget skarp knast og bilen mest skal bruges til 402 meter tror jeg også spjæld er bedst,

der skal muligvis også nos på for at give det sidste
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#4 Indlæg af Ravnen »

Og GT42.. :up:
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#5 Indlæg af Ravnen »

Og GT42.. :up: :up:
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#6 Indlæg af zoolander »

sku bange for kardan og diverse kun holder til 300 hk, :(
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

der er mulighed for bedre bund og mellemområde med spjældhuse. samt et rigtigt MAPsignal samtidig med at man bruger nogen grumme knaster. topydelsen bør ikke svinge, forudsat begge dele er i de rigtige dimensioner. (læs Ø) MVH søren
Besvar