flow måling af topstykke
Redaktør: Moderatorer
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
flow måling af topstykke
Hvordan virker det lige med flow måling af topstykke, er der en måde man selv kan bygge en sådan Flow måler dims ?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:Håber at du forstår svensk.
http://www.topplocksverkstan.se/flodesbanken.html
MVH
Morten
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nok flere år når bænken er færdig, og man begynder at eksperimentere.
Hvorfor tror du et proff portet topstykke koster penge???
Det har nok noget at gøre med den investerede tid.
MVH
Morten
Hvorfor tror du et proff portet topstykke koster penge???
Det har nok noget at gøre med den investerede tid.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:Nok flere år når bænken er færdig, og man begynder at eksperimentere.
Hvorfor tror du et proff portet topstykke koster penge???
Det har nok noget at gøre med den investerede tid.
MVH
Morten
Tror også det har noget med time lønnen at gøre, det tager vel ca 8t for 16 ventiler X ca 500kr, så de 4k er vel det man kunne spare hvis man kunne gøre det selv
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Det behøver vel egenligt ikke være så frygteligt advanceret. Det man har brug for er vel noget der kan vise om det går den rigtige eller forkerte vej med flowet mens man "graver" løs. Gætter på det koster mange timer med sliberen og ødelagte topstykker før man kan betegnes som bare hæderlig til faget. Med mindre man holder sig til kun at arbejde med bare en enkelt type topstykker.
Her er der lidt billeder af noget low budget flow udstyr: www.teamdingo.dk/Flowtest.htm
Det det drejer sig om hvis jeg ikke er helt galt på den, kan vel meget kort forklares med at lave det største flow i mindst mulige kanal. Det giver en motor med den bedste kørbarhed. Samt at flowet ved delvis åben ventil næsten er vigtigere end max flowet når ventilen er helt åben, hvilken den jo kun er i ganske kort øjeblik. At bare grave ud til størst mulige hul er i hvertfald en helt forkert taktik, hvis man skal have noget der spiller i praksis bagefter. Det er vist også meget tit i området omkring ventilsædet (over/under) at flaskehalsen sidder i mange toppe.
Her er der lidt billeder af noget low budget flow udstyr: www.teamdingo.dk/Flowtest.htm
Det det drejer sig om hvis jeg ikke er helt galt på den, kan vel meget kort forklares med at lave det største flow i mindst mulige kanal. Det giver en motor med den bedste kørbarhed. Samt at flowet ved delvis åben ventil næsten er vigtigere end max flowet når ventilen er helt åben, hvilken den jo kun er i ganske kort øjeblik. At bare grave ud til størst mulige hul er i hvertfald en helt forkert taktik, hvis man skal have noget der spiller i praksis bagefter. Det er vist også meget tit i området omkring ventilsædet (over/under) at flaskehalsen sidder i mange toppe.
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu spørger jeg lidt firekantet uden at vide meget om det elektroniske og prblemstillingen omkring det. men kunne man feks tage en LMM og en støvsuger og så suge gennem LMM ned til toppen hvor støvsugeren er monteret der hvor ventilet ville være. ? ved godt det er meget forsimplet men det burde vel virke. eller bare montere en forænklet MS på ind siden og igen suge med en støvsuger og så se hvor meget vaccum der er?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
