Side 1 af 2

Benzin til 300hk???

: 02 jul 2007, 21:00
af Henrik RST
Hej drenge.
Jeg skal inden længe igang med et 300hk projekt på min golf 4 1,8t(agu).
Men har lige et par spørgsmål.

Jeg havde tænkt mig at koble en større benzinpumpe i serie med den orig.
Hvilken pumpe skal jeg vælge her??

Hvilke og hvor store dyser skal jeg vælge??

Hvilken benzintryksregulator skal jeg vælge??

Kan jeg montere disse ting på orig opsætning, som en forberedende del af projektet, uden motoren brokker sig??

Evt. et link til hvor disse stumper kan købes (billigt) er meget velkommen.
Mvh Henrik

: 02 jul 2007, 21:54
af Bekmand
www.nordicturbo.dk de har det hele til rigtig fine priser
så dem kan jeg varmt anbefale, og der findes der regulatorer
der passer i den originale dysebro.....

Jeg købte dyser på 550 ccm til min Mercedes 2,3 de giver omkring 100 hk pr cylinder, og min plan er 300 hk så der er lidt ekstra hvis det skulle være nødvendigt...!

Benzinpumpe der ville jeg bare købe en der helt erstatter den anden, så er du samtidsig sikker på der er flow nok...!

: 03 jul 2007, 16:20
af Henrik RST
Tak for svarene Bekmand.

Jeg har så godt som besluttet mig for at montere en (inline) pumpe.
Men hvilken og hvor mange liter???

Kan jeg godt montere og køre med større pumpe,dyser og anden trykregulator på standart motor??

Mvh Henrik

: 03 jul 2007, 18:37
af Saab-Daniel
Ja da, men ikke med standard motorstyring, formentligt :)
Daniel.

: 03 jul 2007, 19:41
af Henrik RST
Vil det sige at når jeg har skruet pumpe,dyser og regukator på som det aller sidste, så skal den fragtes på trailer hen til det sted hvor den skal chippes???

Mvh Henrik

: 03 jul 2007, 19:41
af Henrik RST
Vil det sige at når jeg har skruet pumpe,dyser og regukator på som det aller sidste, så skal den fragtes på trailer hen til det sted hvor den skal chippes???

Mvh Henrik

: 03 jul 2007, 20:00
af Kws
ja det ville være nr 1, at fragte den på en trailer

: 03 jul 2007, 22:22
af Morten VJ
En større pumpe finder sprøjetet ikke ud af.
Da du har en regulator der holder trykket konstant.
En trykregulator har du først brug for, hvis standart regulatoren ikke kan holde trykket nede på standart tryk, Eller hvis dyserne bliver lidt for små, og du skal regulere trykket op, for at få lidt mere benzin.
Større dyser er no go på en standart styring.

En bosch pumpe med 984 i endetal, burde tilfredstille dine krav om ekstra benzin.
Dyserne bør nok ligge omkring de 500 ml/min.
Håber det kan hjælpe.

MVH

Morten

: 03 jul 2007, 22:44
af Henrik RST
Sådan Morten :wink: . Det var lige det jeg var ude efter. Så er planen: først en regulator(for at holde trykket nede), derefter en større inline pumpe og til allersidst (lige før rulning) udskiftning af dyser.

Mvh Henrik

: 03 jul 2007, 22:57
af Morten VJ
Nej
Først pumpen, så regulatoren hvis trykket ikke kan holdes nede, og så dyserne, inden rulning.
Regulatoren, er tit noget unødvendigt bling i motorrummet.

MVH

Morten