Benzin til 300hk???
Redaktør: Moderatorer
-
Henrik RST
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01
Benzin til 300hk???
Hej drenge.
Jeg skal inden længe igang med et 300hk projekt på min golf 4 1,8t(agu).
Men har lige et par spørgsmål.
Jeg havde tænkt mig at koble en større benzinpumpe i serie med den orig.
Hvilken pumpe skal jeg vælge her??
Hvilke og hvor store dyser skal jeg vælge??
Hvilken benzintryksregulator skal jeg vælge??
Kan jeg montere disse ting på orig opsætning, som en forberedende del af projektet, uden motoren brokker sig??
Evt. et link til hvor disse stumper kan købes (billigt) er meget velkommen.
Mvh Henrik
Jeg skal inden længe igang med et 300hk projekt på min golf 4 1,8t(agu).
Men har lige et par spørgsmål.
Jeg havde tænkt mig at koble en større benzinpumpe i serie med den orig.
Hvilken pumpe skal jeg vælge her??
Hvilke og hvor store dyser skal jeg vælge??
Hvilken benzintryksregulator skal jeg vælge??
Kan jeg montere disse ting på orig opsætning, som en forberedende del af projektet, uden motoren brokker sig??
Evt. et link til hvor disse stumper kan købes (billigt) er meget velkommen.
Mvh Henrik
-
Bekmand
- Nyt Medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 13 apr 2007, 09:27
www.nordicturbo.dk de har det hele til rigtig fine priser
så dem kan jeg varmt anbefale, og der findes der regulatorer
der passer i den originale dysebro.....
Jeg købte dyser på 550 ccm til min Mercedes 2,3 de giver omkring 100 hk pr cylinder, og min plan er 300 hk så der er lidt ekstra hvis det skulle være nødvendigt...!
Benzinpumpe der ville jeg bare købe en der helt erstatter den anden, så er du samtidsig sikker på der er flow nok...!
så dem kan jeg varmt anbefale, og der findes der regulatorer
der passer i den originale dysebro.....
Jeg købte dyser på 550 ccm til min Mercedes 2,3 de giver omkring 100 hk pr cylinder, og min plan er 300 hk så der er lidt ekstra hvis det skulle være nødvendigt...!
Benzinpumpe der ville jeg bare købe en der helt erstatter den anden, så er du samtidsig sikker på der er flow nok...!
212 HK 360 NM - så lever man sq.
-
Henrik RST
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Henrik RST
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01
-
Henrik RST
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En større pumpe finder sprøjetet ikke ud af.
Da du har en regulator der holder trykket konstant.
En trykregulator har du først brug for, hvis standart regulatoren ikke kan holde trykket nede på standart tryk, Eller hvis dyserne bliver lidt for små, og du skal regulere trykket op, for at få lidt mere benzin.
Større dyser er no go på en standart styring.
En bosch pumpe med 984 i endetal, burde tilfredstille dine krav om ekstra benzin.
Dyserne bør nok ligge omkring de 500 ml/min.
Håber det kan hjælpe.
MVH
Morten
Da du har en regulator der holder trykket konstant.
En trykregulator har du først brug for, hvis standart regulatoren ikke kan holde trykket nede på standart tryk, Eller hvis dyserne bliver lidt for små, og du skal regulere trykket op, for at få lidt mere benzin.
Større dyser er no go på en standart styring.
En bosch pumpe med 984 i endetal, burde tilfredstille dine krav om ekstra benzin.
Dyserne bør nok ligge omkring de 500 ml/min.
Håber det kan hjælpe.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Henrik RST
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nej
Først pumpen, så regulatoren hvis trykket ikke kan holdes nede, og så dyserne, inden rulning.
Regulatoren, er tit noget unødvendigt bling i motorrummet.
MVH
Morten
Først pumpen, så regulatoren hvis trykket ikke kan holdes nede, og så dyserne, inden rulning.
Regulatoren, er tit noget unødvendigt bling i motorrummet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html