Motorskift i golf 1 cabrio

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Nuggi
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:16

Motorskift i golf 1 cabrio

#1 Indlæg af Nuggi »

Hej ny her på forummet. Kunne ikke finde en lignende tråd så derfor:
Haves: '84 Golf 1 cabriolet 1,6 75 hk
Ønskes: 1,8 90 - 112 hk

Uden at vide specielt meget om det selv, har jeg ladet mig fortælle at følgende motorer passer i min golf - uden at skulle modificere noget:
1) Type EX (1,8 karburator 90hk)
2) type DX (1,8 sprøjt 112hk)
3) Type CE (1,6 sprøjt 110hk)

Er dette rigtigt? Kan man evt. bruge en 2H motor (med digifant sprøjt)? Bilen er uden afgift, så det er kun syn der i første omgang er målet - kan golfen uden videre synes med ovenstående motorer? Nogen erfaringer? På forhånd tak!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Den kan uden videre syntes med den 90 hk motor da dette er præcis 20% effektforøgelse. Over 20% effektforøgelse skal DU dokumentere at bilen er sikkerhedsmæssigt egnet til motoren - Dette kan folk i 99% af alle tilfælde ikke dokumentere.
Nuggi
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:16

#3 Indlæg af Nuggi »

Aha tak! Jeg tænkte også på om man evt. kunne beholde 1,6'eren og småtune lidt på den. Jeg stiler mod omkring 100hk. Tænkte noget i retning af
1) Dobbelte webere
2) Knast
3) Manifold

Er vi så ikke ved at være der?
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#4 Indlæg af Havneren »

Nuggi skrev:Aha tak! Jeg tænkte også på om man evt. kunne beholde 1,6'eren og småtune lidt på den. Jeg stiler mod omkring 100hk. Tænkte noget i retning af
1) Dobbelte webere
2) Knast
3) Manifold

Er vi så ikke ved at være der?


Tjooo... Måske... Men det skal nu være den rigtige knast så. Og lovligt/snyes kan det nok stadig ikke - Ikke korrekt i hvert fald.
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#5 Indlæg af RSV »

Hvis bilen er uden afgift, så er det da nu du skal få lavet den om med gti motor og bremser, og så få den synet og betalt afgift med 112 hk motor, det bliver nok en anelse dyrere men det er vist peanuts i den sammenhæng, jeg har en dx motor med ledninger som du må få . trænger til at blive shinet men du kan jo kigge på den
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Besvar