slør i turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
omega3000
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 09 okt 2005, 10:36
Geografisk sted: nordjylland

slør i turbo

#1 Indlæg af omega3000 »

hvor meget slør må der være i en turbo?? altså hvis man tager ved akslen og rykker den op og ned!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

intet :reading:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#3 Indlæg af audi_claus »

tinasmartin skrev:intet :reading:

Er det ikke at være for hård ?
Er det kugleleje eller glidelejer -
Glidelejer kører i hvert fald fint med lidt slør - mine kkk24
på min 200 20V er lige målt til 280 Hk/435 Nm og de har ikke ændret sig de sidste 200.000 km :shock:
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#4 Indlæg af Bay »

Hvis det IKKE er en kugleleje turbo må der faktisk GERNE være en lille smule slør når man rykker op og ned i akselen. Det slør forsvinder når der kommer olietryk og lejet bliver fyldt med olie.

Men der må IKKE være slør aksialt (man må ikke kunne rykke akselen ind og ud)

Håber det hjalp lidt.

Mvh. Bay
VW Passat 1.9 TDI Variant (hverdagsbil)
Tunet med powerbox og 0.205 dysespidser

Honda CD50 4 gear 1972 med 72 ccm tun+racer knast
Haft den siden jeg var 16.
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#5 Indlæg af mh »

det var også kun for at provokere lidt men der må stadigt ikke være noget slør... der kan være tale om en tolerance... men slør = slid... tolerancer er noget helt andet...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#6 Indlæg af Martin Mikkelsen »

tinasmartin skrev:det var også kun for at provokere lidt men der må stadigt ikke være noget slør... der kan være tale om en tolerance... men slør = slid... tolerancer er noget helt andet...



flueknepper :wink:


mvh

Martin
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#7 Indlæg af Damborg »

Hvis der er så meget slør at impellerne rammer huset.. så er der for meget slør.. :tooth:
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#8 Indlæg af audi_claus »

Damborg skrev:Hvis der er så meget slør at impellerne rammer huset.. så er der for meget slør.. :tooth:


Hvor ved du det fra -- :damn:
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Niklaskinn
Junior Medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
Geografisk sted: Roskilde

#9 Indlæg af Niklaskinn »

Damborg skrev:Hvis der er så meget slør at impellerne rammer huset.. så er der for meget slør.. :tooth:


Jeg skiftet luftfilter på min vito her den anden dag og mærket lige om hvor slidt min turbo var og der er så meget slør at vis du drejer den mens du holder den ud til siden ja så rammer hjulet på, hehe den køre fint. og har en intercooler til at gribe de resavedele der nu engang sku komme ud af den en dag.
Besvar