supra motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mikkel
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20 sep 2005, 10:53
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Kontakt:

supra motor

#1 Indlæg af mikkel »

Hejsa.

Jeg vil gerne have forslag til hvilken supra motor jeg skal vælge til mit nye motor projekt. (i bmw e30 karosseri)

enten 7mgte eller 2jz-gte
Output skal være absolut minimum 600Hk, gerne 700-800 HK.

Har set at der hurtigt smides JE stempler i 7mgte motoren, hvis folk lader over 1.2 bar - ? - til trods for at det er smedede stempler der sidder i den standard?

7mgte motoren er meget billig i anskaffelse, men kan den lave heste "nok" på original stumperne.?

Kan 2jz-gte ikke lave omkring 700 på standardindmad?

I må gerne spekulere lidt i pris, når i giver forslag, ved godt det ikke er gratis at tune, men skift til toyota motor fra M20 bmw motor, sker netop pga pris for de angivne antal HK

Håber på lidt feedback. Venlig hilsen Mikkel.
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

Re: supra motor

#2 Indlæg af Supra_Jorn »

mikkel skrev:Hejsa.

Jeg vil gerne have forslag til hvilken supra motor jeg skal vælge til mit nye motor projekt. (i bmw e30 karosseri)

enten 7mgte eller 2jz-gte
Output skal være absolut minimum 600Hk, gerne 700-800 HK.

Har set at der hurtigt smides JE stempler i 7mgte motoren, hvis folk lader over 1.2 bar - ? - til trods for at det er smedede stempler der sidder i den standard?

7mgte motoren er meget billig i anskaffelse, men kan den lave heste "nok" på original stumperne.?

Kan 2jz-gte ikke lave omkring 700 på standardindmad?

I må gerne spekulere lidt i pris, når i giver forslag, ved godt det ikke er gratis at tune, men skift til toyota motor fra M20 bmw motor, sker netop pga pris for de angivne antal HK

Håber på lidt feedback. Venlig hilsen Mikkel.


Hvis jeg var dig, ville jeg købe en 2JZ-GTE, den koster kun 15.000 incl moms, samme pris som en 7M-GTE, og der er altså meget mere potientiale i en 2JZ-GTE.

Jeg er selv ved at tune på en 2JZ-GTE som jeg har købt hos Egon Gadbjerg, den komer til at yde 650-700 hk, på standard indmad på nær skarpe knaster og ARP bolte, og dette for billige penge.

Der er pt. 6-7 stk hos Egon Gadbjerg.
http://www.motorimport.dk
Mob: 21 69 03 77
Grindsted.

Ps. hils fra Jørn :tooth:
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
mikkel
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20 sep 2005, 10:53
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Kontakt:

tak

#3 Indlæg af mikkel »

oki, tak, det regner jeg så med at det bliver den motor så!.

knaster, bolte, og så - toppakning yderligere, ik sandt?





venlig hilsen Mikkel.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg forstår ikke at du kan være i tvivl om det valg... du kan få ALT til 2jz motoren. ultimativt ALT, det er kun hvor mange penge du kan hugge/stjæle/bedrage/tjene der sætter grænsen...
Brap brap brap...
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

toppakning er der egentlig ingen grund til at købe. der er std monteret en meget fin flerlags metalpakning, der kan genbruges masser af gange. manifolde, navnlig udstødnings er nødvendig for masser af ydelse.
MVH søren ps. bolte.... måske, til de første 1000hk er det ikke sikkert det er nødvendigt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:toppakning er der egentlig ingen grund til at købe. der er std monteret en meget fin flerlags metalpakning, der kan genbruges masser af gange. manifolde, navnlig udstødnings er nødvendig for masser af ydelse.
MVH søren ps. bolte.... måske, til de første 1000hk er det ikke sikkert det er nødvendigt!


Ja ja søren du glemmer at fortæle de 1000 hk er ikke på almindelig benzin, folk tror det er på almindelig 98.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar