Mangler ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

Mangler ladetryk

#1 Indlæg af LowDog »

Hey

Civic 1.6 D16z6 Esi Sohc
2,5" catback
3" downpipe
GT2860R
Forge Bov
2,5" Trykrør
Stor FMIC
intern wastegate
Smedet stempler og stænger - kører 9:1.
Turbosmart bleedvalve
440cc
Walbro 255

Nogen her som kan forklare mig hvorfor det setup ikke kan sætte tryk før 5000rpm og max lade 0,5 bar bar, selvom slangen til wg er pillet af??
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Er indsugnings systemet tæt??

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#3 Indlæg af LowDog »

Indsugningsmanifold og ic trykrør til ind skulle gerne være tæt. Synes bare det er meget underligt, den turbo burde spoole en DEL før.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Wastegate står åben måske
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#5 Indlæg af LowDog »

har jeg også tænkt på. Den var bare lukket da vi satte turboen på, men kan være den har rykket sig, der er ikke så sindsygt meget plads inde bagved på sådan en blok.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

Jeg gætter også på en wastegate der ikke lukker ordentligt til. Er beslaget til aktuatoren blevet modificeret?
Vh. Anders
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#7 Indlæg af LowDog »

Ja den er blevet flyttet et par gange. Men som sagt, lukkede den før vi monterede det:-/
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#8 Indlæg af duckstar »

LowDog skrev:Ja den er blevet flyttet et par gange. Men som sagt, lukkede den før vi monterede det:-/


Det er næsten så sikkert som amen i kirken at det er et problem med aktuatoren. Det kan f.eks. skyldes at beslaget sidder løst på kompressorhuset. For kort tid siden oplevede "ferrari killer", en bruger herinde, at præcis samme model turbo på hans Passat 1,8 lavede præcist samme issue. Den skulle op over 5.500 omdr. før den satte tryk ordentligt (og nåede faktisk ikke meget mere end 0,9 bar..)

Da han fejlsøgte på bilen fandt han ud af at to af de bolte der holder aktuatorbeslaget (og faktisk også selve kompressorhuset!) på plads, var rystet løs og forsvundet..
Vh. Anders
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#9 Indlæg af LowDog »

Er 100% sikker på at selve aktuatoren sidder fast, så skal det være fordi armen/stangen er blevet bukket ved montering?? Men må jeg lige tjekke senere idag.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#10 Indlæg af Mads B (dk) »

er det samme acutuator som du kørte med på den gamle turbo?
Billede
Besvar