har sat justerbart ladetryk i min Xantia Turbo har bare et lille problem når jeg sætter den til og lade med 1,0-1,1 bar tryk i grundtryk så nogle gange når man jokker speederen i bund går den op og overbooster 1,6 - 1,7 bar og det kan mapføleren ikk klare så går den i nødprogram = intet træk... min mapføler sidder i styreboksen så ved ikk hva muligheder der er for at undgå min problem andet end chiptuning..
har i nogen ideér...?
lidt hjælp tak
Redaktør: Moderatorer
-
Allan B
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 12:34
- Geografisk sted: sønderjylland
lidt hjælp tak
jeg er blevet bidt af Citroën efter jeg arbejder som citroën mekaniker så går og pudser og skruer på min Xantia turbo som gerne sku blive helt som jeg vil ha det 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvordan styrer du trykket?
Hvad er det normale maks tryk?
Overboost er en indikation på at du ikke styrer trykket godt nok.
MVH
Morten
Hvad er det normale maks tryk?
Overboost er en indikation på at du ikke styrer trykket godt nok.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Allan B
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 12:34
- Geografisk sted: sønderjylland
styrer trykket via en turbosmart dual stage boostcontroller men trykket ligger som det skal hvis man skyder den af fra bunden men hvis man nu bliver i 4 gear og trykker speeder i bunden og lader den trækker går den op og laver et helt vildt ladetryk og det er jo ikk meningen men det falder hurtigt igen til 1,1 som det er sat til men nogen gange går den bare i nødprogram inden trykket falder...
standard lader den med 0,65 og når man jokker til den kortvarig 0,8 bar
standard lader den med 0,65 og når man jokker til den kortvarig 0,8 bar
jeg er blevet bidt af Citroën efter jeg arbejder som citroën mekaniker så går og pudser og skruer på min Xantia turbo som gerne sku blive helt som jeg vil ha det 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Har du læst brugsforvirringen.
Og justeret ladetrykket ind som de anbefaler.
De har også en løsning på dit boost spike.
Hvis det ikke hjælper, eller har hjulpet.
Så bør man nok tænke på en wastegate actuator med en strammere fjeder.
MVH
Morten
Og justeret ladetrykket ind som de anbefaler.
De har også en løsning på dit boost spike.
Hvis det ikke hjælper, eller har hjulpet.
Så bør man nok tænke på en wastegate actuator med en strammere fjeder.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html