GT3582R compressor map

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

GT3582R compressor map

#1 Indlæg af VRT »

Jeg har ledt på nettet efter et compressor map til en Garret GT3582R 0.82 uden held. Nogen som ligger inde med et sådan, eller kender et sted man kan hente ell. bestille et?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#3 Indlæg af VRT »

Ret mig lige hvis jeg tager fejl, men beregnes CFM ikke som (LxrpmxVExPr)/5660
I mit tilfælde: (2.8x7200x85x3)5660 = 908 CFM ell. 63,6 lb/min.
Så vil jeg ligge et stykke ude i " low efficiency området, altså uden for "øen" :|
Så burde det være bedre, at gå efter en 1.06 eller hva?

Billede
bemmer
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52

#4 Indlæg af bemmer »

Lindahl007 skrev:Ret mig lige hvis jeg tager fejl, men beregnes CFM ikke som (LxrpmxVExPr)/5660
I mit tilfælde: (2.8x7200x85x3)5660 = 908 CFM ell. 63,6 lb/min.
Så vil jeg ligge et stykke ude i " low efficiency området, altså uden for "øen" :|
Så burde det være bedre, at gå efter en 1.06 eller hva?

Billede


Formlen passer godt nok, hvis Pr er trykforholdet.
Det ændre intet på kompressoren, at du ændre på turbinen, men du skal nok vælge et turbinehus med A/R 1,06 for at få gassen igennem.
Der kan jo kompenseres for den lidt lavere kompressor effiktivitet med en bedre ladeluftkøler.
Er det et belastnings område, motoren skal køre i længere tid i, vil jeg nok vælge en større kompressor.

Bemmer
Besvar