ERL Aquamist

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

ERL Aquamist

#1 Indlæg af VRT »

Nogen som har erfaring med sådan en sæt? Hvor meget vand bruger det ved fuld gas, skal det sprøjtes ind ved spjældet, og er det svært at installere?
Det er primært interessant, pga. af de tændingsbankemæssige fordele. Altså muligheden for at køre lidt ekstra tryk.
Har fundet et sæt til ca. 3000,- i England, så hvis det kan gi 0,2-0,4 bar ekstra, så er pengene jo godt givet ud :D
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvorfor tændingsbanker den mon? Suge eller turbo-bil?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#3 Indlæg af VRT »

Den tændingsbanker ikke pt. v. 1,4 bar. But better safe than sorry :wink:
Ville bare gerne være på den sikre side, hvis trykket skal op. Og smedede stempler m.m. er der ikke " tid" til :|
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Eller bland lidt af det ulovlige i :tooth: , bare når du kører ved højt tryk..
Prøvede det med en kompressor motor, vi trak satme noget tænding af, hældte benzin ind, men den satan blev ved med at banke.Fik så fat i manden og hørte hvad det var for noget bøsse benzin.Ganske rigtig som vi anede, det var 92 fra ok.
Så den måtte lige have en ordenlig skvat, så kunne den tage noget tænding..
Det jeg mener, hvis du ikke bruger det høje tryk til dagligt, ville jeg ikke ofre en masse penge på det, og så bare give den lidt "tilsætning"
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#5 Indlæg af VRT »

hh
Senest rettet af VRT 08 maj 2007, 17:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#6 Indlæg af VRT »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Eller bland lidt af det ulovlige i :tooth: , bare når du kører ved højt tryk..
Prøvede det med en kompressor motor, vi trak satme noget tænding af, hældte benzin ind, men den satan blev ved med at banke.Fik så fat i manden og hørte hvad det var for noget bøsse benzin.Ganske rigtig som vi anede, det var 92 fra ok.
Så den måtte lige have en ordenlig skvat, så kunne den tage noget tænding..
Det jeg mener, hvis du ikke bruger det høje tryk til dagligt, ville jeg ikke ofre en masse penge på det, og så bare give den lidt "tilsætning"
MVh Finn


Den kører pt. på oktan 98. Jeg har overvejet oktan booster, men synes lidt det er en jungle, og der findes lige så mange meninger, som der findes mennesker næsten. På den ene side koster sådan et sæt 3000,-, men derefter er det jo næsten gratis ( okay, vand koster selvfølgelig også lidt). På den anden side er oktan boosteren forbrugsbaseret. Men på et tidspunkt skærer de to linier jo hinanden. Hvornår er jo så afhængig af, hvor meget det sovs koster. Synes bare jeg har hørt, at man nemt kan fylde 1-2 flasker på, og så stiger oktantallet måske kun en streg eller to. Så koster det jo hurtigt dyrt :?

http://www.jariauto.dk/shop/productinfo.asp?id=109005
http://www.spare-parts.dk/bardahl.htm
http://thansen.dk/product.asp?c=9027697 ... 2039240032

Der er jo nok at vælge imellem. Men er der nogen som har (positiv) erfaring med dem, eller lignende?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Kommer selvfølgelig and på hvad man køber, og hvor meget man betaler for det. :mrgreen:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#8 Indlæg af VRT »

Det er jo lige det. Det er også derfor jeg gerne vil ha fat i sådan et aquamist, for så er jeg jo ude over alt det bøvl :)
Methanol er jo heller ikke til at få fat i i disse dage, og da slet ikke i større mængder, og desuden er det vel heller ikke helt sundt, hvis ikke motoren er bygget til det :cry:
Og toluene og xylene er heller ikke billigt, og kan vist heller ikke bare købes længere

http://www2.dmu.dk/1_Om_DMU/2_afdelinge ... omater.asp
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Lindahl007 skrev:Det er jo lige det. Det er også derfor jeg gerne vil ha fat i sådan et aquamist, for så er jeg jo ude over alt det bøvl :)
Methanol er jo heller ikke til at få fat i i disse dage, og da slet ikke i større mængder, og desuden er det vel heller ikke helt sundt, hvis ikke motoren er bygget til det :cry:
Og toluene og xylene er heller ikke billigt, og kan vist heller ikke bare købes længere

http://www2.dmu.dk/1_Om_DMU/2_afdelinge ... omater.asp


:tooth: nej det kræver man har nogle forbindelser..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#10 Indlæg af Martin Mikkelsen »

acetone har et oktantal på 150

skulle også fjerne overfladespændingen i benzinen så den bliver bedre forstøvet og derved bedre forbrændt/udnyttet


mvh

Martin
Besvar