VANDINDSPRØJTNING

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

VANDINDSPRØJTNING

#1 Indlæg af Martin Mikkelsen »

Hej alle sammen


jeg går og pusler lidt med mit eget hjemmeklyttede vandindsprøjtningsanlæg.

efter at have pløjet powerpage igennem og gennemrodet den lokale genbrugsplads har jeg pressostat, 3 sprinklermotorer i serie ( kan trykke 5.5 bar kontinuerligt :shock: )

og dysen er skam fra en næsespray mod høfeber, yes sir ægte klyt 8)

vandtågen er meget fin, faktisk som de der grøntsagsfugtere som er i supermarkeder


MEN, jeg er bange for at vandet rammer væggen på den modsatte side af dyseplaceringen, fortættes og bliver til dråber og uha uha.

er det noget jeg skal bryde mit lille hoved med eller skal jeg bare gi det en chance ??

mvh

Martin
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

På en 1.6'er der tager 8000 omdr. og har en virknings grad på 80% fare der 5100 liter luft igennem motoren i minuttet, så hvis dysen er placeret så tågen bliver fanget af vinden så tror jeg sku ikke der sker noget...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

Enig med Kly(t)fax ;- ))

Men kan du ikke i det mindste bare montere dysen/dyserne så de sidder og peger ind mod spjældet i en god afstand og i en passende vinkel?
Brugeravatar
Peter E
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Geografisk sted: Århus

...

#4 Indlæg af Peter E »

Er der tryk på vognen, i så fald hvor højt tryk kører du med? Jeg er af den overbevisning at vandinds. ikke er det helt store værd medmindre motoren er peppet godt op, især højt ladetryk.
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#5 Indlæg af Martin Mikkelsen »

bilen er en Octavia 1.8T som kan lade 1bar.


har også droppet planen lidt, prøver istedet at øge køleluften over den eksisterende IC, evt med noget vandkøling af denne.


mvh

Martin
Brugeravatar
Peter E
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Geografisk sted: Århus

...

#6 Indlæg af Peter E »

Syntes jeg bestemt lyder mere fornuftigt.
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.
Besvar