Skal en sintermetalkobling køres til?
Redaktør: Moderatorer
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
Skal en sintermetalkobling køres til?
Ja det har jeg gået og tænkt på da min stadig glider.
Jeg har lige skiftet til en helix sintermetalkobling med tilhørende trykfod, har kun kørt 2 ture i den, men den glider stadig ved højt ladetryk.
Er det fordi den skal køres til, eller har dem der drejede svinghjulet af taget for meget af det? Det skal lige siges at man ikke umiddelbart kan se at der er drejet noget nævneværdigt af det.
Jeg har lige skiftet til en helix sintermetalkobling med tilhørende trykfod, har kun kørt 2 ture i den, men den glider stadig ved højt ladetryk.
Er det fordi den skal køres til, eller har dem der drejede svinghjulet af taget for meget af det? Det skal lige siges at man ikke umiddelbart kan se at der er drejet noget nævneværdigt af det.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Den skal ikke kører til...
Hvis det er proffer der har drejet af dit svinghjul har de helt sikkert også drejet af anlægsfladen for trykfoden så trykfodens tryk er som det skal være...
Et MÅSKE mere rellevant spørgsmål - Har du husket at rense svinghjulet godt af for fedtstoffer? De sprøjter jo konserveringsolie på.
V/h Chr
Hvis det er proffer der har drejet af dit svinghjul har de helt sikkert også drejet af anlægsfladen for trykfoden så trykfodens tryk er som det skal være...
Et MÅSKE mere rellevant spørgsmål - Har du husket at rense svinghjulet godt af for fedtstoffer? De sprøjter jo konserveringsolie på.
V/h Chr
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
Havneren skrev:Den skal ikke kører til...
Hvis det er proffer der har drejet af dit svinghjul har de helt sikkert også drejet af anlægsfladen for trykfoden så trykfodens tryk er som det skal være...
Et MÅSKE mere rellevant spørgsmål - Har du husket at rense svinghjulet godt af for fedtstoffer? De sprøjter jo konserveringsolie på.
V/h Chr
Jeg har selvfølgelig husket at rense både svinghjul og trykfod inden montering.
Jeg ved ikke om de også har drejet af anlægsfladen, men det vil jeg da høre dem om. Ville det ikke kunne hjælpe at få drejet en smule mere af anlægsfladen så?
Eller skal jeg få strammet trykfoden op selvom den er kraftigere i forvejen?
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
dit svinghjul skal gerne være helt plant på nav siden (det har mine i hvert fald været eller er blevet) når svinghjul bliver slidt og derefter sendt til renovering er det ikke altid de fjerner den yderste kant der måtte forrekomme selvom de sliber/drejer den inderste og det fører med tiden til et problem.. eller kan gøre.. skal lige siges jeg kun har leget med fiat 132 og lada svinghjul så ved ikke om teorien holder på andre biler....
Fri bane fuld hane! 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis svinghjulet er helt plant, så skal der ikke nogen tilkøring til, Medmindre narvet er for tykt, og trykfoden først opnår sin maksimale kraft på narvet når narvet er slidt ned til den korrkekt tykkelse.
Og så er det en ommer i mine øjne til koblingsleverandøren.
Hvis trykfoden er monteret på en forhøjning på svinghjulet, og det er blevet rettet af kun på anlægsfladen til narvet, og ikke på fladen til trykfoden.
Så er det en ommer til dem der har rettet svinghjulet af.
Og den sidste mulighed er at du har for meget moment/vægt, til at overvinde din nye kobling.
Adskild pisset, mål det, og find hvilke tolerencer der er gældene.
så har du meget nemmere ved at reklamere på det rette sted.
MVH
Morten
Og så er det en ommer i mine øjne til koblingsleverandøren.
Hvis trykfoden er monteret på en forhøjning på svinghjulet, og det er blevet rettet af kun på anlægsfladen til narvet, og ikke på fladen til trykfoden.
Så er det en ommer til dem der har rettet svinghjulet af.
Og den sidste mulighed er at du har for meget moment/vægt, til at overvinde din nye kobling.
Adskild pisset, mål det, og find hvilke tolerencer der er gældene.
så har du meget nemmere ved at reklamere på det rette sted.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Og er der nogen der har kontrolleret tykkelsen på narvet???
Eller kontrollere overflader rugheden, som narvet betinger.
Den bør gribe maks efter ganske få tilkoblinger hvis alt spiller.
Og ikke efter flere 100 km.
Men egentlig er jeg novice inden for området, da jeg altid har kørt med en organisk kobling.
Men spillereglerne er de samme.
Tolerencerne skal stemme.
MVH
Morten
Eller kontrollere overflader rugheden, som narvet betinger.
Den bør gribe maks efter ganske få tilkoblinger hvis alt spiller.
Og ikke efter flere 100 km.
Men egentlig er jeg novice inden for området, da jeg altid har kørt med en organisk kobling.
Men spillereglerne er de samme.
Tolerencerne skal stemme.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Og er der nogen der har kontrolleret tykkelsen på narvet???
Eller kontrollere overflader rugheden, som narvet betinger.
Den bør gribe maks efter ganske få tilkoblinger hvis alt spiller.
Og ikke efter flere 100 km.
Men egentlig er jeg novice inden for området, da jeg altid har kørt med en organisk kobling.
Men spillereglerne er de samme.
Tolerencerne skal stemme.
MVH
Morten
Hej morten.
Teoretisk ja så burde tingene spille optimalt første gang, men der er jo altid et spørgsmål om at ikke begge overflader er 100% ens og identiske, derfor vil der jo altid på disse koblinger være lidt tilkørsel.
Lidt ligesom stempelring og cylindere i nye motorer.
Mvh
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
-
carsten rs turbo
- Nyt Medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:15
cossiemanden skrev:Morten VJ skrev:Og er der nogen der har kontrolleret tykkelsen på narvet???
Eller kontrollere overflader rugheden, som narvet betinger.
Den bør gribe maks efter ganske få tilkoblinger hvis alt spiller.
Og ikke efter flere 100 km.
Men egentlig er jeg novice inden for området, da jeg altid har kørt med en organisk kobling.
Men spillereglerne er de samme.
Tolerencerne skal stemme.
MVH
Morten
Hej morten.
Teoretisk ja så burde tingene spille optimalt første gang, men der er jo altid et spørgsmål om at ikke begge overflader er 100% ens og identiske, derfor vil der jo altid på disse koblinger være lidt tilkørsel.
Lidt ligesom stempelring og cylindere i nye motorer.
Mvh
Hmmm kunne faktisk være sjovt at se svinghjulet så for at se om den tager fat over det hele eller det kun er et lille stykke den køre på... burte man jo kunne se hvis den "glider" eller hvad?????
Men kan godt følge dig cosman for det skal sku ikke være meget skævt for at den kun har fat med eks 30% af fladen