Hej drenge...
Jeg skal have lavet et nyt fuel-rail, men hvilket materiale er det mest fornuftige at få lavet i? Rustfri? Og hvilken type?
Det går vist ikke mere med mit hjemme-flækkede værk med slanger osv, hehe...
Mvh,
Daniel.
Materiale til fuel-rail, hvor købes det?
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Her er en ide, men lidt dyr.
http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... ItemID=100
Ellers er der vel stål tilbage, og poleret rustfrit ser jo godt ud, men alm stål virker på ca 90% af alle oem monteringer.
MVH
morten
http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... ItemID=100
Ellers er der vel stål tilbage, og poleret rustfrit ser jo godt ud, men alm stål virker på ca 90% af alle oem monteringer.
MVH
morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Mini: Tak for linket, tjekker det ud.
Morten: Vidste faktisk ikke at OEM er almindeligt stål, plejer det ikke at være galvaniseret, i det mindste? Jeg skal helt klart have lavet en ny, og det kan sådan set kun gå for langsomt, men hvis man kan bruge almindeligt jern, så vil det da hjælpe gevaldigt på de muligheder jeg har for at få skidtet svejst sammen...!
Virker som om nordicturbo's rails bare skal bores og have skåret gevind, det er selvfølgelig også en rimelig simpel løsning, men skal have fundet på en måde at holde railet fast på manifolden, så der skal svejset to beslag alligevel, så skal igang med svejseværket...
Daniel.
Morten: Vidste faktisk ikke at OEM er almindeligt stål, plejer det ikke at være galvaniseret, i det mindste? Jeg skal helt klart have lavet en ny, og det kan sådan set kun gå for langsomt, men hvis man kan bruge almindeligt jern, så vil det da hjælpe gevaldigt på de muligheder jeg har for at få skidtet svejst sammen...!
Virker som om nordicturbo's rails bare skal bores og have skåret gevind, det er selvfølgelig også en rimelig simpel løsning, men skal have fundet på en måde at holde railet fast på manifolden, så der skal svejset to beslag alligevel, så skal igang med svejseværket...
Daniel.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jo de har normalt en overflade behandling, for at det skal se pænt ud.
Men det bliver jo slidt af indvendigt, og kommer derfor til at blive rent stål.
Kig på et gammelt vandrør.
Det eneste problem med svejsning er de slagger der formes inde i røret, og at få en 100% tæt samling.
De fleste, hvis ikke alle OEM dysebroer jeg har set er loddet sammen.
MVH
Morten
Men det bliver jo slidt af indvendigt, og kommer derfor til at blive rent stål.
Kig på et gammelt vandrør.
Det eneste problem med svejsning er de slagger der formes inde i røret, og at få en 100% tæt samling.
De fleste, hvis ikke alle OEM dysebroer jeg har set er loddet sammen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html