Materiale til fuel-rail, hvor købes det?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Materiale til fuel-rail, hvor købes det?

#1 Indlæg af Saab-Daniel »

Hej drenge...
Jeg skal have lavet et nyt fuel-rail, men hvilket materiale er det mest fornuftige at få lavet i? Rustfri? Og hvilken type?
Det går vist ikke mere med mit hjemme-flækkede værk med slanger osv, hehe...
Mvh,
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Her er en ide, men lidt dyr.
http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... ItemID=100

Ellers er der vel stål tilbage, og poleret rustfrit ser jo godt ud, men alm stål virker på ca 90% af alle oem monteringer.

MVH

morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mini
Nyt Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 11 maj 2005, 17:53

#3 Indlæg af Mini »

Hay Daniel.

Havde selv tænkt på at lave en til Aeroen, men blev alligevel ikke til noget (Har godt nok 20*20 liggende i 18/8 ), men ellers kan du få det hele hos turbodk.dk, under elektronik -> benzintilbehør.
BMW Mpower
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Mini: Tak for linket, tjekker det ud.
Morten: Vidste faktisk ikke at OEM er almindeligt stål, plejer det ikke at være galvaniseret, i det mindste? Jeg skal helt klart have lavet en ny, og det kan sådan set kun gå for langsomt, men hvis man kan bruge almindeligt jern, så vil det da hjælpe gevaldigt på de muligheder jeg har for at få skidtet svejst sammen...!
Virker som om nordicturbo's rails bare skal bores og have skåret gevind, det er selvfølgelig også en rimelig simpel løsning, men skal have fundet på en måde at holde railet fast på manifolden, så der skal svejset to beslag alligevel, så skal igang med svejseværket...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Jo de har normalt en overflade behandling, for at det skal se pænt ud.
Men det bliver jo slidt af indvendigt, og kommer derfor til at blive rent stål.
Kig på et gammelt vandrør.
Det eneste problem med svejsning er de slagger der formes inde i røret, og at få en 100% tæt samling.
De fleste, hvis ikke alle OEM dysebroer jeg har set er loddet sammen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#6 Indlæg af david »

ATP har materiale magen til nordic til 10$ pr. fod
Besvar