benzinpumpe hvornår

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

benzinpumpe hvornår

#1 Indlæg af LowDog »

Hvornår er det nødvendigt at opgradere sin benz pumpe? Ved ikke om jeg skal ha fat i en wallbro 255 eller om min oem er fin nok til omkring 300hk. Det er en Civic ESi der er tale om.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Det er en relativt nem - svær besvarelse, alt efter hvor videnskabeligt du vil gå til værks.
Som udgangspunkt er pumpen for lille, da den er beregnet til en motor med 130 hk.
Og man overdiminsionere ikke så meget.
Løsning nr 2 er at holde øje med benzintrykket, og de må under ingen omstændigheder falde under fuld belastning.
Ellers er der den mere bøvlede måde tilbage.
Du måler hvormeget benzin L/t at pumpen kan give,
Og beregner hvor mange L/t at dyserne kan give ved 85% i dc.
Hellere en for stor pumpe, hvis regulatoren kan styre trykket, end en for lille.
Dette er et af de få tilfælde hvor større er bedre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#3 Indlæg af ae86 »

Hvordan vil du måle det ??

Hvis du måler det ned i en spand tager du jo ikke høje for at pumpen skal lever varen ved ca. 3bar

Eller, og det er uden af lyde nedladende eller provokerende , mener du at det er en så lille fejlmargen at det er til at "overse" at pumpen ikke tætner 100% og at elektromotoren der driver værket ikke kan holde sammer rpm når trykket i benzin røret upstream øges (pumpen belastes) hvilket alt andet lige jo vil medføre at pumpen ikke kan levere den samme mængde brændstof ved 3 bar som den eks. ville ved 2 bar eller ved atmosfærisk tryk ??
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Hvordan vil jeg måle det HMM
Sidder der ikke en trykregulator på bilen??
Det der fiser ud af regulatoren er vel det pumpen kan give ved det tryk som regulatoren er opgivet til. hvis man vil have et højere tryk så sæt tryk på slangen der går til manifolden.
Eller find en justerbar regulator.
Det er ikke just raketvidenskab vi taler om.
Og ja der kan være en meget stor forskel i flow ved forskelligt tryk.

Ellers prøv at lave en søgning på benzinpumper, da det har været diskuteret før.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar