vandkøling på gt2860r
Redaktør: Moderatorer
-
RG
- Junior Medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
vandkøling på gt2860r
Er det nødvendigt og køre med vandkøling på den eller kan man godt køre uden...
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har godt nok ikke en så fin lader, men kører med en traditionel T25.
Der havde jeg hørt at der man sagtens kan køre uden vandkøling, specielt hvis den er monteret mod fronten af bilen og ikke på en bil med manifold på bagsiden.
Jeg skulle tage fejl. Min fine Garrett T25 holdt i cirka 15.000, så satte den sig fast.
Jeg kører i dag med vandkøling, selvfølgelig.
Se denne tråd for mere:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16983&highlight=
vh. Anders
Der havde jeg hørt at der man sagtens kan køre uden vandkøling, specielt hvis den er monteret mod fronten af bilen og ikke på en bil med manifold på bagsiden.
Jeg skulle tage fejl. Min fine Garrett T25 holdt i cirka 15.000, så satte den sig fast.
Jeg kører i dag med vandkøling, selvfølgelig.
Se denne tråd for mere:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16983&highlight=
vh. Anders
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- Peter E
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
- Geografisk sted: Århus
...
Jeg spurgte hos wwwatpturbo.com da jeg købte en hos dem. De sagde at der skulle vand på. Men det er da heller det store problem at lave vandkøling på den. Du sætter bare retur slangen på turboen og så direkte op i ekspantionsbeholderen. Så slipper du også for luft i systemet når det koger i turboen.
Boostjunkie!!
Nu med audi S2 avant.
Nu med audi S2 avant.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvis man nu laver 2 studsser på kølerslangerne (varm og kold) finder en vandpumpe (alle nyere vw har hvis pumpe til varmeapperatet) så er man da så godt som kørende.. så hvorfor ikke ? det med at vandet koger i turboen er IKKE en god ide da vand kanalerne i turboen med tiden vil stoppes af slagger / fastbrændt kalk osv.. på "min måde" holdes systemet under samme tryk som resten af systemet hvilket giver mulighed for større temp inden at vandet begynder at koge.. samt man slipper for slaggerne..
Fri bane fuld hane! 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Grydesvamp.
Der bør da være ens tryk i helesystemet, da det er et lukket system.
Men generelt så er et inløb under turboen og et returløb over turboen mest fornuftigt. returen nær ekspansionsbeholderen lyder mest fornuftig.
I mine øre.
MVH
Morten
Der bør da være ens tryk i helesystemet, da det er et lukket system.
Men generelt så er et inløb under turboen og et returløb over turboen mest fornuftigt. returen nær ekspansionsbeholderen lyder mest fornuftig.
I mine øre.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html