vandkøling på gt2860r

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

vandkøling på gt2860r

#1 Indlæg af RG »

Er det nødvendigt og køre med vandkøling på den eller kan man godt køre uden...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Ja det kan du godt, men stor chance for du forkorter levetiden på den...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#3 Indlæg af RG »

Hvor meget har det og sige. Halvering af tiden eller??
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Jeg har godt nok ikke en så fin lader, men kører med en traditionel T25.

Der havde jeg hørt at der man sagtens kan køre uden vandkøling, specielt hvis den er monteret mod fronten af bilen og ikke på en bil med manifold på bagsiden.

Jeg skulle tage fejl. Min fine Garrett T25 holdt i cirka 15.000, så satte den sig fast.

Jeg kører i dag med vandkøling, selvfølgelig.

Se denne tråd for mere:

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16983&highlight=

vh. Anders
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Ja på en turbo uden kuglelejer har det ikke så meget at sige, da stører olie tilførsel hjælper med at køle den ned..
Men på en kuglelejer turbo er olietilførsel meget lille, derfor skal der vand til at køle med...
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Aarosin
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kontakt:

..

#6 Indlæg af Aarosin »

Da jeg hentede min GT2860r (GT2560R) spurgte jeg dem om det samme, de sagde alle 3 derinde det var lige meget med vandkølingen på dem...

Daniel
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#7 Indlæg af david »

Sys heletiden man hører folk sige at det ikker nødvendigt med vand.... Men hvorfor fan... bliver garrett og alle de andre så ved med at lave de skide huller til vand :?
Brugeravatar
Peter E
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Geografisk sted: Århus

...

#8 Indlæg af Peter E »

Jeg spurgte hos wwwatpturbo.com da jeg købte en hos dem. De sagde at der skulle vand på. Men det er da heller det store problem at lave vandkøling på den. Du sætter bare retur slangen på turboen og så direkte op i ekspantionsbeholderen. Så slipper du også for luft i systemet når det koger i turboen.
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#9 Indlæg af grydesvamp »

hvis man nu laver 2 studsser på kølerslangerne (varm og kold) finder en vandpumpe (alle nyere vw har hvis pumpe til varmeapperatet) så er man da så godt som kørende.. så hvorfor ikke ? det med at vandet koger i turboen er IKKE en god ide da vand kanalerne i turboen med tiden vil stoppes af slagger / fastbrændt kalk osv.. på "min måde" holdes systemet under samme tryk som resten af systemet hvilket giver mulighed for større temp inden at vandet begynder at koge.. samt man slipper for slaggerne..
Fri bane fuld hane! :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Grydesvamp.
Der bør da være ens tryk i helesystemet, da det er et lukket system.
Men generelt så er et inløb under turboen og et returløb over turboen mest fornuftigt. returen nær ekspansionsbeholderen lyder mest fornuftig.
I mine øre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar