Nogen der har erfaringer med hvordan en bov skal justeres korrekt?
Jeg kører med en kopi af HKS seqentiel ventil, og lader lige under 1bar.
Jeg ville gerne have den til at skrige lidt mere Jeg hved ikke om jeg kan forvente mere lyd ved det ladetryk, men det skal ikke højere op!
Det skal lige siges det er på en motorcykel
Den bov er lukket helt ved tomgang. Det er min ihvertfald, jeg kører med bosch k-jet, og det var kravet til en bov på min, lukket ved tomgang, og den er lukket med hel løs skrue.
Lyden på bov'en har også en hel del at sige, med hvor stor en mængde luft du har i dit tryksystem.
Men altså, pointen i bov'en er jo at lade turboen rende friløb, men du kan bare blive ved med at stramme skruen så, hvis du er ligeglad med din turbo. På et tidspunkt vil den pifte en del mere.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Nu kører jeg jo med karburtatore på min cykel!
Vil det sige, jo hårdere jeg strammer skruen i enden, jo mere vil den pifte?
Men den korrekte justering er, at lade den gå i tomgang og løsne skruen lige til boven begynder at åbne, og så stramme den lidt til igen?
Tobisen skrev:Nu kører jeg jo med karburtatore på min cykel! Vil det sige, jo hårdere jeg strammer skruen i enden, jo mere vil den pifte? Men den korrekte justering er, at lade den gå i tomgang og løsne skruen lige til boven begynder at åbne, og så stramme den lidt til igen?
For at en stempel ventil skal være mest effektiv, så skal den være åben i tomgang. Men ved at den er åben i tomgang, så suger motoren luft ind der, altså ufiltret luft. Derfor skal den lige justeres så den er lukket, så motoren kan suge igennem filtret...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."