Side 1 af 2

Dysser til undersmøring...

: 06 mar 2007, 21:03
af Rødgaard
Hey
Er der nogen der ved hvordan det er nemmest at lave undersmøring på en vw golf II gti 8v med pf motor??

Har overvejet at gøre det ligesom ham her http://www.bomben1.dk/galleri/10_nov2005%20001.jpg
Men nogen der ved hvor man køber sådan nogle dysser??

: 06 mar 2007, 21:58
af JBO
For mig ligner de dyser, dem der sidder i en co2 svejser og de koster ikke alverden 10 kr pr stk.

: 06 mar 2007, 22:05
af HenrikGM
Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.

: 06 mar 2007, 22:17
af Wildert
Hvorfor ikke bare hitte en 16V-blok og 8V-delen i? Den er født med det...

: 06 mar 2007, 22:28
af klyfax
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...

: 06 mar 2007, 22:29
af Wildert
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...


Det samme med 16V'eren...

: 06 mar 2007, 22:37
af CorsaGSI
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???

Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."

Mvh.

: 07 mar 2007, 17:36
af Rødgaard
Vil helst gerne beholde pf blokken, da det er meningen den skal kunne synes med den... Og har også nogle dysser fra en G60 ( er de samme som 16v) men de skal sidde ind i hoved kanalen, og der er ikke nogen anlægsflade på pf blokken til at skrue dem fast i...

Jo kan egentlig godt se de ligner dem fra en co2 svejser, men der skal nemli` være den tryk ventil, og det er der ikke i dem...

: 07 mar 2007, 20:15
af Nielsen
CorsaGSI skrev:
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???

Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."

Mvh.
Ja manden er ikke en amartør :wink:

: 07 mar 2007, 20:17
af Nielsen
Rødgaard skrev: og det er der ikke i dem...
Jo der er :!: :roll: ...