Side 1 af 5

Tryk på en 4AGE

: 25 feb 2007, 12:28
af Runesm
Jeg sidder og lurer lidt rundt på nettet, og faldt over en ting ved turbomotor.dk der hedder FuelCutDefender, som forhindrer fuelcut ved tryk. Hvis så man monterer den, hvad skal der ellers til, udover en turbo, intercooler og lidt rør, for at hive 150-160 hk ud af sådan en? Altså virkelig budget-turbo, uden stempelskifte eller dobbelt toppakning?

: 25 feb 2007, 13:19
af møffe
snak med rene fra turbomotor, jeg er ret sikker på han har masser af erfaring med den motor og om hvor billigt du kan slippe

: 25 feb 2007, 13:50
af K-FINN
Der skal ikke mere til.
Men du skal ikke lade mere end 0,3-0,4 bar, da 4age N/A er ret højkomprimeret...
MVH Finn

: 25 feb 2007, 14:29
af Runesm
Så uden at skifte dyser eller montere ms, så kan motoren godt selv styre en lille smule tryk?

: 25 feb 2007, 14:51
af K-FINN
Der skal en benzintryk regulator på..
MVh Finn

: 25 feb 2007, 16:41
af Runesm
Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.

: 25 feb 2007, 17:11
af Morten VJ
Runesm skrev:Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.


Det er den jo så heller ikke.
En FCD. I sin mest simple form snyder Ecuen til at tro der er atmosfære tryk i manifolden som maks.
DVS. hvis du kører med 0,2 bar i tryk, så tror motorstyringen at du kører med atmosfæretryk.
Og stiller tænding og benzin der efter. Benzintryks regulatoren sørger bare for at motoren får nok benzin.

En økonomi løsning der i langt de fleste tilfælde ikke er glade for en meget frisk tur igennem tyskland.

MVH

Morten

: 25 feb 2007, 17:12
af K-FINN
Runesm skrev:Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.


Det er den jo så ikke, derfor du skal have en FCD på :tooth:
MVh Finn

: 25 feb 2007, 17:22
af Runesm
Ooh, okay så, på DEN måde!
Men med en god progressiv regulator, en fornuftig ic, og 0,3 bar, så er det da en forholdsvis sikker løsning... Ikke?

: 25 feb 2007, 17:30
af Morten VJ
Runesm skrev:Ooh, okay så, på DEN måde!
Men med en god progressiv regulator, en fornuftig ic, og 0,3 bar, så er det da en forholdsvis sikker løsning... Ikke?


Jo da den er ca. lige så sikker som hvis du byggede en turbo på en standart 900i.
Og brugte trykregulatoren til turbosprøjtet, men glemte stømfordeleren.
Imo. ikke en særlig god ide :damn:

MVH

Morten