Turbo og knaster!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Aarosin
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kontakt:

Turbo og knaster!!

#1 Indlæg af Aarosin »

Hej,

Jeg er ved at finde ud af hvilken turbo jeg skal have købt ind til mit projekt!!

Bilen er en Vectra B og motoren er en 1,6 16v (X16XEL)
Der kommer smedestempler CR 8,8:1 i den og cylindrene bliver boret 1mm op, derudover kommer der forstærkede lejer, kobber toppakning osv..

Jeg vil i løbet af sommeren montere andre knaster og måske få portet toppen!!

Hvilken turbo ville i satse på?? - jeg vil gerne ha en kugleleje turbo da spool op tiden gerne må være lidt hurtig :twisted: HADER turbo tøven...

Jeg har af flere fået at vide at en GT2860RS er for stor, vil en GT2560R(kendt som GT2860R) også være for stor, eller vil en GT2554R passe bedre??

Jeg satser på min 250hk på sigt!!

og nu vi er i gang, hvilke knaster ville i vælge til den??
Her er lidt forskellige der passer lige i, smid gerne et link hvis i har nogle i mener der passer bedre!!
http://s8637744.shoplite.de/sess/utn;js ... sicht.php3

Mvh

Daniel
Senest rettet af Aarosin 25 feb 2007, 21:19, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Hvis du vil have 250 hk, så er GT2860R nok den mest rigtige turbo. Eller i vært fald et godt bud.

Ang. knaster så hedder det max 272 grader hvis man har turbo.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Hvorfor max 272 grader på knasten med turbo?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Fordi jeg aldrig har set en turbo maskine med skarpere knast end 272, alle turbo experter siger at det er max 272 grader. Det er det bedste jeg kan sige...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:Fordi jeg aldrig har set en turbo maskine med skarpere knast end 272, alle turbo experter siger at det er max 272 grader. Det er det bedste jeg kan sige...


De kan nu godt findes, både motorerne og eksperterne, der tænker lidt mere kreativt end blot bestemme sig for at 272grader er max til en turbomotor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#6 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:
klyfax skrev:Fordi jeg aldrig har set en turbo maskine med skarpere knast end 272, alle turbo experter siger at det er max 272 grader. Det er det bedste jeg kan sige...


De kan nu godt findes, både motorerne og eksperterne, der tænker lidt mere kreativt end blot bestemme sig for at 272grader er max til en turbomotor.


Helt sikkert Henrik, har da selv tænkt mig at prøve med skarpere knaster end 272.

Tænkte på Henrik, har du evt. en forklaring på hvorfor max kunne være 272? For jeg ved det ikke, men de fleste vold tunet turbo maskiner køre med 272 grader...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:
klyfax skrev:Fordi jeg aldrig har set en turbo maskine med skarpere knast end 272, alle turbo experter siger at det er max 272 grader. Det er det bedste jeg kan sige...


De kan nu godt findes, både motorerne og eksperterne, der tænker lidt mere kreativt end blot bestemme sig for at 272grader er max til en turbomotor.


De er bare svære at finde, da næsten alle knastaksler kan blive til en 272 graders knast, det kommer helt an på ved hvilken løftehøjde de er målt :wink:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#8 Indlæg af ae86 »

272 grader knaster ??

Ville mene at det kom meget an på motorens konstruktion og hvad man skal bruge den til

er det en motor med 2v 3v 4v 5v pr cylinder
er det en motor med et godt "åndedræt"
er det en underkvadradisk, overkvadradisk eller kvadradisk motor ??
hvor mange ccm
hvilken turbo/tryk
Aarosin
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kontakt:

...

#9 Indlæg af Aarosin »

1,6 16v (100hk std)
boring: 80mm
Slaglængde: 81,5mm
CR: 8,8:1
Jeg ved ikke endnu hvor meget tryk og hvilken turbo jeg kommer til at køre med, men det bliver i hvert fald over 1 bar!

Daniel
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#10 Indlæg af skassa »

Jeg kan huske at den turbo Golf 1, som team Fartstrup, har/havde, havde det samme topstykke med de helt samme ting i som deres suge golf 1,
Jeg tror faktisk det var over 300 graders knaster, og den lavde da omkring 500hk, på en 1,8 16v golf motor

/Skassa
Besvar